NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 13: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 13, 2019 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel értetlenül áll azelőtt, hogy több mint 6 tizedmásodpercet kapott csapattársától a Brit Nagydíj időmérőjén, a Ferrari csapatfőnöke ugyanakor örül, hogy az egyik autójukkal ilyen közel voltak a Mercedeshez.
Charles Leclerc kevesebb mint egy tizedmásodperccel, egészen pontosan 7 századdal maradt le a pole-ról, miközben Sebastian Vettel közel tízszer ekkora hátrányban végzett az első helyet megkaparintó Valtteri Bottashoz képest a Brit Nagydíj időmérőjén, miközben a harmadik szabadedzésen még képes volt tartani a lépést Leclerc-rel. Vettelnek egyelőre nincs magyarázata arra, hogy hova lett a tempója, furcsának nevezte, hogy szinte egyáltalán nem javult a körideje az időmérő alatt.
Galéria: A Brit Nagydíj szombati napja - Galéria
2/61
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 13: The Red Bull Racing pit indicator board is seen as Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 comes into the pits during final practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 13, 2019 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Pusztán a pálya felgumizódásából adódóan az általános tendencia az időmérőkön az, hogy a versenyzők jóval gyorsabb körökre képesek a végén, mint az elején, Leclerc például 4 tizeddel volt jobb a Q3-ban a Q2-es körénél, miközben Valtteri Bottas 5 tizedet, Lewis Hamilton 7 tizedet, Max Verstappen 6 tizedet, Pierre Gasly pedig 4 tizedet gyorsult.
Ezzel szemben Vettel gyorsulása csak két és fél tized volt, amit egyelőre a négyszeres világbajnok sem ért.
„Nem tudom, hogy mi volt a gond, azt hiszem, egyszerűen nem volt meg a tempóm – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Általában elég világos, hogy az ember gyorsul a Q1-től a Q3-ig anélkül, hogy bármit is másképp csinálna, ez ma azonban nem történt meg, a Q1-ben ugyanolyan időre voltunk képesek, mint a Q3-ban. Ez egy kicsit fura, nem éreztem rá igazán az autóra, egyszerűen csak nem jött a köridő."
Vetteltől megkérdezték, hogy tudta-e tanulmányozni a telemetriát az időmérő alatt, és látta-e, hogy Leclerc hol gyorsabb nála.
Egyelőre nincs igazán válaszom arra [hogy hol veszítettem hozzá képest], eléggé egyenlően volt elosztva a veszteség, egy kicsit mindenhol gyorsabb volt.
Egyszerűen nem volt jó érzés vezetni ma az autót. Itt eléggé nagy szükség van az önbizalomra, hogy egyik kanyarból a másikba tudja dobni az ember a kocsit."
Galéria: A Brit Nagydíj szombati napja - Galéria
1/61
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 13: Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during final practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 13, 2019 in Northampton, England. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, hogy Vettel nem érezte magát jól a beállításokkal, amit ki kell elemeznie a csapatnak, a svájci szakember ezzel együtt azonban elégedett volt. „Összességében szerintem jó időmérőnk volt, különösen visszagondolva arra, hogy mi volt a helyzet tegnap – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Akkor rossz volt az autó egyensúlya, elkoptattuk az első gumikat. Nehéznek tűnt a helyzet, de
szerintem jól reagáltunk, dolgoztunk a szimulátorban az éjszaka. Egyértelműen fejlődtünk mára, a pálya állapota is javult, nagyobb lett a tapadás.
Charles kényelmesen érezte magát az autóban, összességében jó időmérőt teljesített, nagyon közel volt az első sorhoz. Fantasztikus kört futott, semmit nem hagyott benne, amikor azonban ilyen kicsik a különbségek, bármi megtörténhet."
Vettel elmondta, hogy a versenyen jobb szereplésre számít, szavaiból azonban kitűnt, hogy
nem várja, hogy a Mercedesekkel harcba szállhatnak.
„Nem aggódom a holnap miatt, a verseny soha nem jelent problémát. Persze jobb lenne előrébbről rajtolni, de normális esetben a versenyen nincs gond. A Mercedesek nagyon gyorsak lesznek, de szerintem a versenytempónk rendben van, többé-kevésbé az egész szezonban rendben volt. Meglátjuk, hogy mi lesz, szerintem kemény csata várható köztünk és a Red Bullok között" – mondta Vettel
A Ferrarik a topcsapatok autói közül egyedüliként a lágy gumin fognak rajtolni, akárcsak Ausztriában, ahol a Mercedesek indultak közepesen.
Binotto elmondta, hogy a futamra tekintettel döntöttek így, szerintük ugyanis ez a jobb gumi az első etapra.
„Nagyon hasonló utat követtünk Ausztriában is, az első etapban ott jól működtek a gumik, úgy gondoljuk, hogy a lágy abroncsok a jó választás, de csak holnap látjuk meg, hogy valóban így van-e. Mást csináltunk, mint a többiek, talán profitálhatunk belőle."
Charles Leclerc meglepődve tapasztalta, hogy ilyen közel került a Mercedesekhez, ami azonban a versenyt illeti,
az egyetlen esélyt akkor látja a győzelemre, ha a rajtnál az Ezüstnyilak elé tud kerülni.
„Nagyon-nagyon boldog vagyok a körömmel, talán az utolsó kanyarban lehettem volna kicsit jobb, de nem sokkal. Összeségében nagyon boldogok lehetünk a teljesítményünkkel, nagyon közel vagyunk a Mercedeshez. Nem számítottunk erre, azt hittük, hogy ezen a hétvégén jobban fogunk szenvedni.
Az autó elejével kicsit az időmérőn is szenvedtünk, de nem annyira, mint pénteken
– mondta Leclerc, aki ezzel együtt nehéz versenyre számít. – Megnézve a pénteki versenyszimulációkat, nagyon nehéz lesz, Lewis hosszú etapjai nagyon-nagyon erősek voltak. A Red Bull is erősnek tűnt, úgyhogy trükkös lesz. Ha a rajtnál feljebb tudunk jönni, akkor lesz némi esélyünk, mert ezen a pályán nehéz előzni. Ha nem, akkor szerintem nehéz lesz legyőzni a Mercedest.”