German four time World Champions Sebastian Vettel of Italian team Scuderia Ferrari Mission Winnow driving his single-seater SF90 during the 78th edition of the German GP, 11th stage of the Formula 1 world championship, in Hockenheimring Circuit, in Hockenheim, Germany (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ugyan még nem vált hivatalossá a 2020-as Forma-1-es versenynaptár, de minden jel arra mutat, hogy egy időre el kell búcsúznunk az idén az utóbbi évek legizgalmasabb futamát produkáló Német Nagydíjtól. Vettel szerint ezzel a lépéssel rossz irányba halad a sorozat, és a csapatfőnökök is sajnálják Hockenheim kiesését.
A németországi versenypályák igencsak népszerűek a pilóták és a csapatok körében egyaránt, legyen szó akár Hockenheimről, akár a Nürburgringről. Ennek ellenére egyik helyszínnek sincs szerződése a jövő évre, és Hollandia, valamint Vietnám érkezésével nem valószínűleg nem is lesz. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és néhány csapatfőnök elmondta, nem örülnek a fejleményeknek.
Az elmúlt évtizedben számtalanszor akadtak nehézségek a Német Nagydíj megrendezésével kapcsolatban, bármelyik helyszínről is volt szó. A Nürburgring nehéz pénzügyi helyzetbe került, de állami támogatás híján a Hockenheimring sem tudta minden évben kitermelni a rendezéshez szükséges jogdíjat.
A 2008-as szezontól a két pálya már csak felváltva tudta megtartani a versenyt. 2013 után azonban a Nürburgring kiszállt,
viszont Hockenheim továbbra is csak a páros években fogadta a mezőnyt. A tavalyi és az idei futamot pedig már csak a Mercedes támogatásával tudták megrendezni, de úgy néz ki, hogy ennek is vége, 2020-ban már nem lesz Német Nagydíj.
Sebastian Vettel vasárnap a 20. helyről rajtolva jött fel a másodikra hazai versenyén. A négyszeres világbajnok minden egyes előzését hatalmas ováció fogadta a lelátóról. Ezért is fájhat számára, hogy jövőre minden bizonnyal nem fog visszatérni a mezőny Németországba.
„Az itteni szurkolók szenvedélyesen szeretik a Forma-1-et, már csak ezért sem szabad veszni hagyni ezt a helyszínt – nyilatkozta a belga RTBF-nek. – A sportág vezetői elviszik a Forma-1-et olyan helyekre, ahol rengeteg pénzt kapnak az adott ország kormányától, és ennek a tradicionális helyszínek látják a kárát."
Vettel szerint a Forma-1-nek hosszabb távban kellene gondolkodnia, ami a történelmi helyszínek megtartását jelenti.
„Örülök, hogy minden évben megyünk Silverstone-ba, ráadásul Franciaország is visszatért. Ugyanakkor a Spanyol és a Német Nagydíjat sem kellene elengedni – magyarázta. – Persze, megértem, hogy izgalmasak az új helyszínek, de ez rövidtávú gondolkodásra vall. A vezetőknek a sportág jövőjével kellene foglalkozni, nemcsak a magas jogdíjakat bezsebelni."
Wolff sajnálja, de megérti a helyzetet
A Német Nagydíjat felvezető sajtótájékoztatón több csapatfőnököt is megkérdeztek. A jelenlévők egyetértettek abban, hogy valamelyik németországi helyszínre mindenképpen szüksége van a Forma-1-nek. „Németország autóipari nagyhatalom, ezért óriási veszteség lenne a kiesése. Ugyanakkor, mint minden más, ez is pénzügyi alapon működik" – jelentette ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ugyancsak sajnálná, ha nem lenne futam Németországban, de kifejtette, hogy tiszteletben kell tartani, hogy a döntés mások kezében van. „A Forma-1-ben a FOM felelőssége, hogy a lehető legkedvezőbb szerződést kössék meg – szögezte le. – Meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a pénzügyileg jövedelmező és a történelmi pályák között.
Természetesen mindannyian megtartanánk valamelyik helyszínt, de meg kell bíznunk a FOM-ban, hogy a lehető legjobb döntést hozza ezzel kapcsolatban."
Wolff hozzátette, nehezen tudna választani a Nürburgring és Hockenheim között, hiszen két kiváló pályáról beszélünk. „Őszintén szólva mindkét helyszínt kedvelem. Egyaránt nagy múltra tekintenek vissza, ráadásul a versenyzés szempontjából is kifejezetten kedvező pályákról van szó" – fejezte be mondandóját az osztrák üzletember.