Sebastian Vettel híres arról, hogy minden versenyre más-más sisakdizájnnal jelenik meg. A hazai futamára egy német illusztrátor, Christoph Niemann segített neki a kompozíció megalkotásában. A művész elmesélte, miként jött létre a négyszeres világbajnok Hockenheimben használt fejvédője, amellyel aztán Vettel futamgyőzelem helyett a falba állította a Ferrarit.
Vettel már a Red Bullnál töltött éveiben nagyjából minden hétvégén másmilyen fejvédővel lepte meg rajongóit, amelyek közül egyet-egyet későbbi futamokon is viszontláthatott a nagyérdemű, azokat azonban, amelyekben futamot nyert, azonnal visszavonultatta a német pilóta. A Ferrarihoz igazolása után egy alapkoncepciót talált ki, a sisakjának fő színe így a fehér lett egy rajta húzódó német zászlóval.
A festésre vonatkozó szigorúbb szabályok miatt gyökerestül már nem változtathatott a dizájnon, szokását azonban nem hagyta el, mivel majdnem minden futamra egy kicsit másmilyen sisakban érkezik.
Az idei Német Nagydíjra egy szembetűnőbb átalakítást gondolt ki, amelyet egy német művésszel, Christoph Niemannal készíttetett el. Az illusztrátor saját oldalán leírta, hogyan is zajlott a bukósisak megalkotásának folyamata.
Vettel a 2018-as év elején kérte fel Niemannt a sisakfestés elkészítésére. A német művész úgy gondolta, hogy akkor fogja tudni a legszemélyreszabottabb dizájnt megalkotni, ha találkozik a négyszeres világbajnokkal. Szerencséjére a barcelonai szezon előtti teszt nem sokkal a megkeresés után zajlott, ezért Niemann elutazott Spanyolországba, hogy közelebbről is megismerhesse honfitársát.
A művészt lenyűgözte a Forma-1 légköre, a pálya, az autók és az óriási lelátok, azonban úgy gondolta, hogy a hanghatás az, ami igazán elragadó élményt nyújt a szurkolók számára.
Később Vettel elárulta neki: „Az autók sokkal hangosabbak voltak, amikor bekerültem a Forma-1-be. Tisztán emlékszem rá, hogy amikor először voltam F1-es versenyen, teljesen elvarázsolt a versenyautók hangja."
A találkozás után Niemann visszatért Berlinbe, ahol elkezdte megtervezni a bukósisak dizájnját. Vettel szerette volna, hogy a német zászló mindenképpen jelenjen meg ezen a festésen is, mivel ezt alapvetően azért hordja a sisakján, hogy így tisztelegjen Michael Schumacher legendája előtt. Niemann örült neki, hogy van egy fix pont, ami körül dolgoznia kell.
A művészben a hanghatások hagyták a legmélyebb benyomást, ezért azokat igyekezett szemléltetni a sisakon is. A német nemzeti színek segítségével koncentrikus köröket rajzolt a sisakra, a nyaktól pedig fekete, vörös és sárga csíkokat indított el egymás fölött és alatt. Ez az összevisszaság egyre egyszerűsödik a sisak tetejére érve ahogy a három szín egymás mellé ér. A zászlóból végül csak egy piros csík marad, ami a bukósisak elején vezet keresztül.
A dizájn elkészítését követően Niemann elvitte a sisakot Jens Munser-hez, aki évek óta együtt dolgozik Vettellel, valamint más pilóták fejvédőjének fényezésével is foglalkozik.
A művész elmondása szerint a legizgalmasabb pillanat az a folyamat volt, amikor szépen lassan eltávolították a maszkolószalagot a frissen festett bukósisak felületéről.
„Úgy gondolom, hogy ez majdnem olyan izgalmas volt, mint amilyen az az érzés lehet, amikor 120 ezer néző előtt egy versenyző elsőként szeli át a célvonalat. Majdnem."
Vettelnek végül nem hozott szerencsét a sisak, mert bár magabiztosan vezetett, saját hibájából végül a kavicságyban fejezte be a hazai versenyét.