Az USA Nagydíj pénteki edzésnapját szinte teljesen elmosta az eső, többek között a Red Bull versenyzői is az ilyenkor megszokott körmennyiség töredékét tették csak meg, miközben óvták a gumikat. A nagy semmittevésben Christian Horner csapatfőnöknek bőven volt ideje arra, hogy tisztába tegye egy Max Verstappen és Sebastian Vettel közötti összevetés során tett kijelentését, valamint megvédje a Ferrari négyszeres világbajnokát, amiért szerinte egy hülye szabály áldozata lett.
Nem először fordul elő az utóbbi években, hogy a pályán és a tévékészülékek előtt ülő nézők is a szakadó esőt, valamint a garázsban csevegő versenyzőket kénytelenek figyelni egy Forma-1-es szabadedzésen. Mindennek az az oka, hogy a csapatok jóval kevesebb vizes pályára alkalmas abroncsot kapnak egy-egy hétvégére, és amikor az USA Nagydíjhoz hasonlóan az időmérőre, valamint a futamra is esőt jósolnak, akkor kénytelenek spórolni a szettekkel.
A Red Bull már az első szabadedzés végén így tett, és több csapathoz hasonlóan korábban visszahívta a garázsba a felszáradó pályán a gumikat egyre jobban koptató pilótáit.
A pálya elkezdett felszáradni, és mivel limitálva van az intermediate és esőgumik száma, nem akartuk túlságosan elkoptatni őket,
és inkább előbb befejeztük az edzést, hogy ne kelljen száraz aszfalton köröznünk, ami tönkreteszi az első gumikat" – indokolta meg a kényszerpihenőt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak.
Hornernek nem csak azt kellett megmagyaráznia, hogy miért köröztek kevesebbet, hanem egy félreértett nyilatkozatát is pontosította.
Korábban azt mondta az Autobildnek, hogy Verstappenbe „több tehetség szorult" Vettelnél. Mint kiderült, a németek a nyers (angolul „raw") szót értették félre, és tévesen „more"-nak, azaz többnek fordították.
A Red Bull csapatfőnökének véleményét Sebastian Vettel büntetése kapcsán is kikérték. A Ferrari versenyzője az első szabadedzésen nem lassított le eléggé a piros zászló érvénybe lépésekor, ami miatt beidézték a felügyelőkhöz, és 3 helyes rajtbüntetést kapott a futamra. Daniel Ricciardót ugyanezért a kihágásért hátrébb sorolták az Ausztrál Nagydíjon, ő volt az első, aki emiatt büntetést kapott.
„Ez egy hülye szabály, de következetesnek kell maradni, mert az a többi szabályra is hatással lehet, ha az egyik versenyen valamiért büntetés jár, a másikon pedig nem – fejtette ki Horner. – Ettől függetlenül ez nem egy jó szabály. Bírságolják meg a pilótákat, a pénzt pedig ajánlják fel jótékony célokra, de
háromhelyes rajtbüntetést adni, ami hatással van az időmérőre és a versenyre is, miközben alig valamivel volt a határ fölött, szerintem nem a helyes büntetés."
Horner megoldást is javasolt, szerinte nem lenne szabad automatikusan büntetni, helyette meg kellene vizsgálni minden esetet külön, a körülmények ismeretében. „Túlszabályozzuk a sportágat. Néha szükség lenne egy játékvezetőre, mivel minden kihágás kicsit más. Ilyenkor a bíró feladata lenne, hogy mindegyikkel külön foglalkozzon. A csapatfőnökök megbeszélésein mindenre igyekszünk valamilyen szabályt és büntetést kitalálni, de a körülmények sosem egyformák."