AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2017 in Austin, Texas. Clive Rose/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem tetszik a világbajnoknak, hogy a versenyzők veszély nélkül kockáztathatnak a kanyarokban. Nigel Mansell felelevenítette, hogy néhány évtizede sokkal nagyobb volt a tét a bátrak számára.
Rendszeresen visszatérő téma, hogy bár üdvözletes az F1 biztonságának fejlődése a korábbi állapotokhoz képest, az izgalmaknak árt, hogy a tágas bukóterek „megbocsátják" a versenyzőknek a hibákat. Ráadásul sokan elkanászodtak ennek ismeretében, tudatosan keresik a lehetőséget a pályák kiszélesítésére.
Nigel Mansell a Birminghamban megrendezett Autosport Show-n emlékeztetett rá, hogy az ő idejében nem volt ilyen biztonsági háló a versenyzők alatt, akik vásárra vitték a bőrüket.
„Reggelente a tükörbe nézve kellett fogadkoznunk, hogy kockáztatunk és kipréseljük magunkból azt az extra fél másodpercet, amivel az első rajtsorba kerülhetünk, vagy megnyerhetjük a futamot.
Ugyanakkor hátrányt jelentett, hogy egy hibával megölhettük magunkat"
– nyilatkozta az 1992-es világbajnok.
„Manapság más az egész pszichológiája, mert a bukóterek és a biztonsági szabványok érezhetően milliószor nagyobbak, [mint az én időmben]."
A kortárs gladiátorok közül Lewis Hamilton sincs elragadtatva a helyzettől. „Véget kell vetni a jelenlegi bukótereknek.
Nem lenne szabad, hogy olyan kanyarlevágások történjenek, mint amilyeneket látunk
– mondta a világbajnok. – Régebben azt imádtam, hogy aki lecsúszott a pályáról, az időt vesztett, jóllehet, balesetet természetesen nem akarunk látni."
„Manapság azzal a tudattal lehet megérkezni a kanyarokhoz, hogy ha öt százalékkal túlfeszítjük a húrt, szélesre vehetjük a kanyart, majd visszatérhetünk a pályára. Ez nem tetszik."
Hamilton a brit motorsport szentélyei közül két pályát, Doningtont és az Oulton Parkot hozta fel példaként olyan vezetéstechnikai kihívásra, amiből többet szeretne találkozni, Donginton kanyarjairól áradozott. Az F1-es listán Spából, Silverstone-ból, Szuzukából és Austinból választotta ki a kedvenc kanyarjait, melyek közül utóbbi első szektorát kedveli legjobban, mivel ott több nyomvonalat is lehet követni a tempós íveken.