Az első rajtkocka megszerzése után nyilvánvalóan többre számított Lewis Hamilton a hazai versenyén, a rajt utáni ütközést követően azonban az is óriási teljesítmény, hogy a mezőny végéről visszaküzdötte magát a dobogó második fokára.
Hamilton rekordot jelentő hatodik alkalommal kezdhette az élről a Brit Nagydíjat, de nem sokáig tartotta meg az első helyet, miután Sebastian Vettel már a rajt után elment mellette.
A britet Valtteri Bottas is megelőzte, majd érkezett Kimi Räikkönen és kilökte a Mercedest hármas kanyarban.
Hamilton a 18. helyre esett vissza, csak az első kanyarban megpördülő Sergio Pérez volt mögötte. „Versenybaleset volt. Sajnálatos, hogy másodszor ütöttek ki minket, először Le Castellet-ben, most pedig itt – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke s Sky Sportsnak az incidensről a futam után. – Sok konstruktőri pontot vesztettünk.
James Allison [technikai igazgató] szavaival élve ez vagy szándékosságból, vagy hozzá nem értésből ered."
Hamilton a futam alatt remekül zárkózott fel, a Safety Carnak és Bottas elfogyó gumijainak köszönhetően pedig végül Vettel mögött, a második helyen végzett.
„Élveztem a hétvégét, ugyanakkor nyilvánvalóan kemény volt a mai nap, miután pontokat vesztettünk az első helyről rajtolva – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – De ez van, hálás vagyok, hogy vissza tudtam kapaszkodni a második helyre, és minimalizálni tudtam a veszteséget."
Az autó hátulja rengeteget csúszkált, különösen a balos kanyarokban. Ideges voltam amiatt, hogy elvesztettem a padlólemez egy részét, vagy valamit az ütközésben,
mert az autó minden ok nélkül volt ideges. Aztán ez egyre jobb és jobb lett, miután változtattam pár beállításon."
„Az elején tudtam, hogy sok van még hátra. Már a rajtom is gyenge volt, majd amikor láttam, hogy mindenki megelőz, az nagy csapás volt. Leszegett fejjel mennem kellett tovább, a szemem sarkából láttam az értem szurkoló közönséget, ebből merítettem erőt" – mondta a brit négyszeres világbajnok.
Toto Wolff sem győzte dicsérni Hamiltont. „Hihetetlen feltámadás volt, a második hely volt a maximum, amivel mérsékelhette a kárt, fantasztikusan vezetett."
A Mercus Ericsson balesete miatt pályára lépő biztonsági autó esélyt kínált a Mercedesnek, amely a második helyen autózó Bottast és az ötödik helyen levő Hamiltont is kint hagyta a közepes keveréken, míg az élmezőny többi tagja a lágy gumikra váltott.
Működött, [hogy kint hagytuk mindkét autónkat a Safety Car alatt], mert pozíciót nyertünk vele, úgyhogy abszolút ez volt a helyes döntés, ugyanakkor tudtuk, hogy így is nagyon nehéz lesz a futam vége
– mondta Wolff. – Ez vol az egyetlen esélyünk, de Valtterinek teljesen elfogytak a gumijai. Védekezett, úgy harcolt, mint egy oroszlán Sebastian ellen, aki ha nem abban, akkor a következő körben úgyis megelőzte volna."
Bottas végül nem csak a Safety Car alatt megszerzett vezetést vesztette el, hanem Hamilton és Räikkönen is megelőzte, a végén ráadásul Ricciardo is fenyegetően közel került hozzá.
„Ki kellett volna állnom a bokszba, hogy legalább megtarthassam a második helyet, de utólag könnyű okosnak lenni – nyilatkozta a finn. – Kockáztattunk az első helyért, de végül negyedikek lettünk. Öt körrel többet mentem ezeken a gumikon, mint kellett volna."
„Úgy éreztem, hogy egyértelműen lehetséges elmenni a futam végéig. Az edzésen nem futottam rajta hosszú etapot, de a számításaink szerint a közepes keveréknek ki kellett volna bírnia. Nem bírta. Mindent megpróbáltam, hogy Vettel előtt maradjak, gyakorlatilag időmérős köröket kellett ehhez futnom. Ilyenkor nyilvánvalóan a gumik is gyorsabban kopnak" – mondta Bottas.