Vágólapra másolva!
Vettel csak 4 századdal csúszott le a pole-ról az erőpályának számító Red Bull Ringen, az első tipikus helyszínen a barcelonai óta. Räikkönen úgy érzi, a Ferrari szombaton nagyot fordított a pénteki helyzetén.

Sebastian Vettel mindössze 42 ezredmásodperccel kapott ki a pole pozíciót megszerző Valtteri Bottastól az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, világbajnoki ellenfelét, Lewis Hamiltont – akit váltócsere miatt még öt hellyel hátrébb fognak sorolni – pedig meg is előzte.

Ez megnyugtató lehetett a Ferrari számára, mert Barcelona óta a Red Bull Ring az első tipikusnak tekinthető F1-es pálya, és az eredmény azt sugallja, hogy a Mercedes nem tett szert tartós előnyre, ami pedig a montreali és bakui futamhétvége alapján nem tűnt kizártnak. Kimi Raikkönen csak a 4. helyen végzett, de az Origo GPhírek-nek azt állította, nem lepte meg, hogy közel kerültek a Mercedeshez, miután az azeri időmérőn 1,1 másodperc volt a hátrányuk.

„Valószínűleg erre számítottunk – mondta.

Igaz, Vettel úgy érezte, nem is igazán maradt tartalék a legjobb körében. Ezt a többiekhez hasonlóan a Q3 elején futotta, mert az etap végén sárga zászlókat lengettek Romain Grosjean kicsúszása miatt, de Vettel akkor valószínűleg úgysem tudott volna javítani, Hamiltonhoz hasonlóan ugyanis elrontotta az első kanyart.

Vettel az idén többször is csak ezredekkel előzte meg Bottast. Most fordítva történt - katt a galériához! Forrás: AFP/Jure Makovec

„A Q3 elég jó volt, elégedett voltam a legjobb körömmel – jelentette ki, hozzátéve, hogy nem bosszús, amiért csak egy hajszállal kapott ki Bottastól. – Egyszer fent, egyszer lent. Szerintem az idén néhányszor már mázlim volt a kis különbségekkel, különösen Valtterivel szemben. Ez a pár század megint szoros volt, vagyis a közös történetünk folytatódik. Gratulálok neki."

„Őszintén szólva az én köröm elég jól sikerül, talán az utolsó kanyarban veszthettem egy kis időt. Ez egy rövid pálya, nem könnyű mindent tökéletesen csinálni, úgyhogy összességében elégedett voltam. Az autónk remekül ment. Szerintem tegnaphoz képest jelentősen továbbléptünk, ezt remélhetőleg a versenyen is ki tudjuk majd használni."

Vettel egyébként a pálya elején, a 3-as kanyarig tartó emelkedőn 2 tizedmásodpercet kapott Bottastól.

A középső szektorban viszont következetesen ő volt a leggyorsabb, amiben az is szerepet játszhatott, hogy információink szerint a Ferrarit nagyobb leszorítóerőre állították be, mint a Mercedest. A kapaszkodó tetején ezért Vettel és Raikkönen 6-7 km/ó-val kisebb végsebességet ért el, mint Bottas és Hamilton.

Nagyot fordítottak péntekhez képest

Räikkönen csaknem fél másodperccel volt lassabb Vettelnél, de úgy érezte, ennek a nagy részét a kör végén szedte össze, mert az utolsó három kanyarban forgalomba került. A Q1-ből Vettelhez hasonlóan az ultralágy helyett ő is a szuperlágy gumikkal akart továbbjutni, ez azonban nem jött össze neki: még egyszer próbálkoznia kellett, mert elsőre beszorult a lassan vánszorgó Jolyon Palmer Renault-ja mögé a célegyenes végén.

Räikkönen a 3. helyről rajtolhat majd Forrás: AFP/Georh Hochmuth

Hamilton rajtbüntetése miatt Räikkönen a 3. helyről startolhat majd. Ezzel a pozícióval elégedett volt - különösen azok után, hogy úgy érezte, a Ferrari „eltékozolta" a pénteki edzéseket, ezért szombaton gyakorlatilag a nulláról kellett kezdenie mindent.

Az autója tempóját jónak, az időmérőjét viszont kicsit „zűrösnek" nevezte.

„Ahhoz képest, hogy előtte milyen nehéz vagy rossz – megítélés kérdése – volt a hétvégénk, a 3. rajthely legalább örömteli – mondta. – Tudjuk, hogy pénteken mi csúszott félre, de nem kell nyilvánosan elmesélnünk. Ma reggelre minden jobb lett, aztán csak rá kellett találnunk a helyes balanszra és beállításokra. Egy lépés hátrányban voltunk, a mai napból mégis kihoztuk a maximumot."

A vasárnappal kapcsolatban Räikkönen is bizakodó, mert úgy véli, a Ferrari versenytempója rendszerint jobb a Mercedesénél. „Meglátjuk, holnap is így lesz-e" – tette hozzá óvatosan.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!