MONTREAL, QC - JUNE 09: Fernando Alonso of Spain and McLaren Honda climbs out of his car after stopping on track during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Várhatóan 15-15 hellyel hátrébb fogják sorolni őket a bakui rajtrácson az MGU-H és a turbó cseréje miatt. Alonso azt mondja, az sem old meg semmit, ha a McLaren Mercedes motorokra vált.
Abban már nincs semmi új, hogy a Honda idei hajtáslánca megbízhatatlan, de a hétvégi Azeri Nagydíjon a McLaren versenyzőinek újabb csapást kell elszenvedniük emiatt, miután Fernando Alonso kezei közül két héttel ezelőtt egy motorhiba következtében csúsztak ki a csapat idei első pontjai, amikor már csak 3 kör volt hátra a montreali futamról.
A Hondának a szezon eleje óta gondjai vannak az MGU-H-val és a turbóval (TC). Amint az alábbi táblázatból látszik, Alonso és csapattársa, Stoffel Vandoorne autójában is ötöt használtak már ebből a két elemből (sőt a belga versenyző az ERS akkumulátorából és a vezérlőelektronikából is ötnél jár), holott a szabályok szerint az egész szezont néggyel kellene teljesíteni.
A Hondának már Kanadában rendelkezésére állt a kijavított, remélhetőleg megbízhatóbb MGU-H, de mivel ott több esélyük volt egy jó eredményre, mint a számukra kedvezőtlenebb vonalvezetésű Bakuban, mostanra halasztották a bevetését.
Emiatt viszont a hétvégére Alonso és Vandoorne új MGU-H-t és turbót kap, s mivel ez mindkettőből a hatodik lesz, a szabályok szerint 10+5 rajthelyes büntetéssel kell számolniuk
– és ha esetleg más cserére is sor kerül, még súlyosabbal.
„Valószínűleg a rajtrács legvégéről kell majd indulnunk" – ismerte el Vandoorne csütörtökön, hozzátéve, hogy azt várja, az új hajtáslánc-elemek nem hoznak jelentős teljesítménynövekedést.
Mi lesz így Alonsóval?
A McLaren az utóbbi hónapokban mindent megtesz a spanyol versenyző megtartásáért, akit még az Indy 500-ra is elengedtek. Ő nemrég ultimátumot adott a csapatnak, mondván, ha szeptemberig nem nyernek, fontolóra veszi a távozást a szezon végén. Csakhogy nincs sok épkézláb alternatívája: a Ferrarinál fölégette a hidakat maga mögött, a Red Bullnál várhatóan nem lest üresedés, a Mercedes pedig feltehetően nem akarja őt leigazolni Lewis Hamilton mellé, aki elismerte, hogy a kapcsolatuk csapattársként „mérgező" volt annak idején.
Alonso a Sky Sportsnak csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy szerinte a következő szezon előtt a vártnál nagyobb lesz a mozgás a pilótapiacon, és ő ezt megpróbálja kihasználni.
Ahogy már sokszor említettem, jövőre győzni akarok, és nem szeretnék túl nagy kockázatot vállalni a döntéseimmel.
„Teljesen nyitott vagyok bármire, úgyhogy majd meglátjuk, mit hoznak a következő hónapok, mert ebben a csapatban vezető szerepem van, kedvelem is, és az elmúlt két-három évben rengeteg erőfeszítést tettünk annak érdekében, hogy sikerre vigyük a projektet. Meglátjuk, mi lesz."
A hírek szerint a McLaren menedzsmentje már eldöntötte, hogy ha tud, megszabadul a Hondától, és visszatér a Mercedes motorjaihoz. Így azonban megint csak egy ügyfélcsapat lesz, és úgy tűnik, ez a kilátás nem hozza különösebben lázba Alonsót, aki a kérdésre, hogy változtat-e valamin, ha Mercedesre cserélik a Hondát, azt felelte: „Nem igazán."
„Biztos vagyok benne, hogy a csapat minden lehetőséget igyekszik feltérképezni a versenyképessé válás érdekében, és a McLaren jövőre remélhetőleg más helyzetben lesz – tette hozzá. – Mindannyian ezt szeretnénk, de az én jövőm független attól, hogy milyen motorral fognak versenyezni. Én csak győzni akarok."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!