Habár a Ferrari még a dobogóra sem jutott fel a Magyar Nagydíjon, amelyen tavaly győzelmet aratott, a csapat versenyzői, akik mindketten egy-egy Red Bullt kergetve jutottak el a célig, úgy érzik, kihozták a maximumot a lehetőségeikből. Sebastian Vettel egy korábbi kerékcserével Max Verstappen elé került, és bár a verseny végén, a 8 körrel újabb gumikon utolérte a 3. helyen álló Daniel Ricciardót is, vele már nem bírt el.
Az Origo GPhírek kérdésére azt mondta, nem érezte esélytelennek az előzést. „Sokkal gyorsabb voltam, de ez persze Magyarország, itt nem is csak nagy, hanem óriási különbség kell hozzá” – mutatott rá.
A végén fél-egy másodperccel tudtam jobb tempót nála,
ahogy a gumijai elkezdték megadni magukat, és emiatt elkövetett pár hibát is. Mivel ő korán járt a bokszban, az én gumijaim frissebbek voltak. Tudtuk, hogy utol fogjuk érni, az előzés azonban egy másik történet.”
Vettel hozzátette, hogy akárcsak Barcelonában, a versenytempójuk a Hungaroringen is erősebb volt a Red Bullénál, de ezt nem tudták kihasználni.
Pedig bízott benne, hogy az 5. helyről is feljuthat a dobogóra.
„Szerintem az autónk gyors volt” – jelentette ki „Persze nem a Mercedesszel voltunk egy szinten, ők egy külön ligában játszottak. Azt reméltem, a rajtnál előreléphetek, aztán a stratégiával is többet tudok majd javítani, és nemcsak az egyik, hanem mindkét Red Bullt magam mögé utasíthatom.”
Kimi Räikkönen a 14. helyről indulva 6. lett, amivel az istállót irányító Maurizio Arrivabene szerint
megmutatta, hogy nem véletlenül ő a Ferrari utolsó világbajnoka, és megérdemelte a hosszabbítást. Nagyon-nagyon jól ment.”
A finn versenyző az idén már harmadszor akaszkodott össze a pályán az ifjú Max Verstappennel, akinek a védekezését nem tartotta korrektnek, de úgy érezte, a csatának a helyezése szempontjából nem volt különösebb jelentősége.
„Az autóm nagyon jól muzsikált, csak a tegnap történtek miatt nem tudtuk elérni a teljesítményének megfelelő eredményt” – felelte az Origo GPhírek-nek. „Számítottunk rá, hogy erről a rajthelyről nem lesz könnyű dolgunk, de ma nagyjából kihoztuk a maximumot a lehetőségeinkből. Ha sikerült volna megelőznöm Maxet, még egy pozíciót javíthattam volna. A 6. hely kicsit csalódás, az autónk azonban tényleg jól ment, kellemes volt vezetni. Többé-kevésbé ennyit várhattunk.”
Räikkönen leginkább az ügyes stratégiának köszönhetően kapaszkodott fel a rajtrács hátsó traktusából: a lágy gumikon megtett első 29 kör után két etapot teljesített a szuperlágy gumikon, amelyeken még a 20. körében is ő diktálta a legjobb tempót, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét a két Mercedes előtt.
Három különböző tervünk volt, menet közben választottuk ki közülük ezt, amikor már több információnk volt a gumik működéséről”
– árulta el. „Ez is egyike volt a forgatókönyveinknek, miután átváltottunk rá, be is vált.”
Räikkönen a Magyar Nagydíj után is Vettel előtt maradt az egyéni összetettben, Daniel Ricciardo viszont megelőzte, a Red Bull pedig egyetlen pontra közelítette meg a Ferrarit a konstruktőrök között.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!