Gass véleménye egybecseng Lewis Hamiltonéval, aki az F1-ben az idei első két versenyen alkalmazott, félresikerült kvalifikációs rendszer eltörlése után nyilatkozta, hogy hiba volt visszatérni a régi formátumhoz, ehelyett továbbra is kísérletezni kellett volna újabb szabályokkal, amíg meg nem találják az ideális megoldást. A büntetősúlyok ötlete egyébként már az F1-ben is felmerült, több más, az erősorrend felkavarását elősegítő ötlettel, például a fordított rajtráccsal együtt, de ezek a javaslatok egyelőre nem túl népszerűek. Sokan eleve igazságtalannak tartják, hogy a szabályokkal manipulálják a versenyek eredményét, de az Audi-főnök a DTM-ben támogatja ezt a megoldást.
"Alapvetően két megközelítés létezik - hagyjuk, hogy a leggyorsabb autó és versenyző utcahosszal nyerje az összes futamot, vagy megpróbáljuk mindenki számára elérhetővé tenni a győzelmet" - mondta Gass, akinek a neve a Forma-1-rajongók számára is ismerősen csenghet, hiszen 2002 és 2009 között a Toyota vezető versenymérnökeként dolgozott. "Úgy döntöttünk, megpróbálkozunk az utóbbi filozófiával, és mindenkinek adunk egy esélyt."
"Nem feltétlenül az a célunk, hogy minden versenyt más nyerjen meg, de
legalább az esélyt meg szeretnénk adni mindenkinek.
Szerintem a rajongók szempontjából is jobb, hogy nemcsak egy-két főszereplője van az idénynek, hanem sok pilótának lehet úgy szurkolni, hogy esélyük is van a dobogóra vagy a győzelemre."
Kellett a kétfutamos hétvége
Tavaly sokan ki is használták a lehetőséget, a 18 futamos bajnokságban 13 különböző versenyző állhatott fel a dobogó tetejére. Az idén pedig mind a négy eddigi versenyt más nyerte meg, és már mindhárom gyártó ünnepelhetett. Gass szerint ez mindenképpen pozitívum, a változatosság segíthet visszacsalogatni a bajnokságtól elpártolt nézőket, és
a versenyhétvége programjának átalakítása is egyértelműen sikerként könyvelhető el.
Míg korábban az F1-hez hasonlóan egyetlen hosszú, több mint egyórás futamot rendeztek vasárnap délután, most szombaton egy 40 perces, másnap pedig egy kötelező bokszkiállással színesített, 60 perces futam volt, amelyek a pontozás szempontjából egyenértékűek. A Forma-1-ben hasonlóan radikális változást valószínűleg nem fognak bevezetni, hiszen a hétvégenkénti egy nagydíjnak óriási presztízse és hagyománya van, de a rajtrácsról döntő szombati sprintfutam ötlete már többször felmerült.