A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA a múlt héten egy nyílt levelet tett közzé, amelyben arra kérték a bajnokság vezetőit, hogy a jövőben átgondoltabb döntéseket hozzanak, amelyekkel valóban megoldhatják a sport problémáit. A pilóták szerint az elmúlt években bevezetett szabályok közül többel is éppen ellentétes hatást értek el, ráadásul az F1 a szurkolói és fogyasztási szokások változását sem követi.
A versenyzők szeretnék, ha a jövőben valamilyen formában ők is szerepet kapnának a döntéshozásban, de
Bernie Ecclestone szerint semmire nem mennek a levelükkel.
„Mondhatnak, amit akarnak, úgysem tehetnek semmit" – jelentette ki az F1 vezére Bahreinben. „Csak a véleményüket hangoztatják, ahogy mindenki más."
Ecclestone szerint egyes pilóták nem is a saját véleményüket fogalmazták meg, csak a csapatuk érdekeit próbálják képviselni. Ezeket a versenyzőket „szélzsákokhoz" hasonlította, akiknek nincs saját erejük, bár megnevezni nem kívánta őket. „Az istállóknak van beleszólásuk a döntésekbe, ezért a pilóták is azt mondják, amit a csapatuk elvár tőlük" – magyarázta.
Ecclestone szerint a csapatok ötlete volt, hogy a versenyzők a nyilvánosság elé álljanak a levéllel, mert „szerintük az emberek, akárcsak a sajtó, jobban hallgatnak a pilótákra", de ezzel a megmozdulással nem sokra mennek. A versenyzőknek ugyanis egyáltalán nincs beleszólásuk az F1 politikai döntéseibe, és
Ecclestone szerint a jövőben sem lesz helyük az F1 Commission ülésein.
A Mercedes menedzsmentjében dolgozó Niki Lauda azonban azt mondta, nem a csapatok, hanem a GPDA-elnök Alex Wurz kezdeményezte a levél megírását és közzétételét. „Ez egyedül Wurz műve, ezt garantálhatom" – mondta az osztrák. „Mindenki tudja, hogy Lewis (Hamilton) például nem tud felszólalni. Ennek Wurz a mestere, bár azon meglepődtem, hogy ugyanazt hangoztatják, mint mi."
A GPDA egyik vezetője, Sebastian Vettel hozzátette, a versenyzők tisztában vannak vele, hogy nem vehetnek részt a szabályalkotásban. Csupán pozitív változásokat szeretnének látni a sportban, mert „valami nem stimmel", ahogy azt a kudarca fulladt melbourne-i időmérő edzés is bizonyítja.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting egyébként azt állította, a pilóták szinte minden sportszakmai és technikai megbeszélésre kapnak meghívást, de szinte sohasem mennek el rájuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!