Pérezt bosszantja, hogy átnéznek fölötte

Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Sahara Force India F1 Team's Mexican driver Sergio Perez holds his trophy on the podium at the Monaco street circuit, on May 29, 2016 in Monaco, after the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Szerinte a közvélemény még mindig nem értékeli eléggé a teljesítményét, holott az idei volt pályafutása legjobb szezonja. Reméli, hogy hamarosan újra lehetőséget kap egy élcsapattól.

Sergio Pérez pályafutásának komoly hajtóerőt biztosított, hogy a világ egyik leggazdagabb emberének tulajdonában álló Telmex telekommunikációs céget a támogatói között tudhatta, de a mexikói versenyző mára egyértelműen lekoptatta magától a fizetős pilóta bélyegét.

A három nagy csapat pilótái mögött idén ő végzett a legjobb pozícióban a világbajnoki tabellán, és Monacóban, illetve a bakui Európa Nagydíjon is felállhatott dobogóra. A Motorsport.com-nak elismerte, hogy "időnként bosszantja", amiért sokan még mindig nem értékelik a képességeit.

Az Idén hihetetlen eredményeket értem el, sokan mégis megkérdőjelezik a tehetségemet" - magyarázta.

"Úgy vélem, kétség sem fér hozzá, hogy eddig ez volt a legjobb idényem. Az eredményeim, illetve az egész évben kiegyensúlyozott teljesítményem alapján is ezt lehet mondani. Egyáltalán nem egyszerű tíz futamon keresztül pontokat szerezni."

Pérez úgy érzi, nem kapja meg a kellő elismerést Forrás: AFP/Andrej Isakovic

"A szokásos rajtpozícióinkból indulva ráadásul könnyű balesetbe keveredni. Mi nem vagyunk annyira erősek, hogy ilyen esetben is pontot szerezzünk."

Pedig a Force India botladozva kezdte 2016-ot, négy futam után még a Haas, a McLaren, a Toro Rosso és a Williams is megelőzte őket a konstruktőri tabellán. Innen kapaszkodtak fel a 4. helyig, fennállásuk legjobb szezonját zárva.

Pérez azt mondja, idő kellett hozzá, hogy a Spanyol Nagydíjon bevetetett fejlesztéseikből kihozzák a maximumot.

"Eleinte attól tartottam, hogy rémálom lesz ez a szezon. Nagyon le voltunk maradva - nyilatkozta. - Emlékszem, milyen katasztrofális volt, amikor bevetettük az új aerocsomagot Barcelonában."

"A Williams akkor körönként nyolc tizeddel, a Toro Rosso fél másodperccel volt gyorsabb nálunk. Nem volt könnyű, de apránként fejlődtünk, és mi lettünk a negyedik legjobb csapat."

Pérez úgy érzi, hogy amikor 2013-ban a McLarent vezethette, és leszerepelt, még nem volt elegendő tapasztalata. Most viszont már készen állna a küzdelemre az élmezőnyben, ha egy élcsapat hívná. "Remélem, hamarosan megadatik a lehetőség" - reménykedett.

A mexikói 2017 végéig hosszabbított szerződést a Force Indiával, miután hosszas tépelődést követően nemet mondott a Renault-nak. 2018-ra elvileg több élcsapatnál is felszabadulhatnak helyek: a Ferrari még egy pilótát sem láncolt magához arra az esztendőre, és az sem biztos, hogy a Mercedes hosszú távú megoldást talált Nico Rosberg pótlására. A McLarenre Fernando Alonso esetleges távozása zúdíthatja rá az érdeklődőket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!