Verstappen direkt nem engedte el Ricciardót

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) and Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A holland tinédzser már a verseny elején érezte, hogy túl gyorsan kopnak a gumik, de rákapcsolt, amikor azt kérték tőle, hogy ne tartsa fel a csapattársát. Ricciardo megint elégedetlenkedett.

Felemásan alakult a Kanadai Nagydíj a Red Bull versenyzői számára, mivel Max Verstappen lemaradt a dobogóról, Daniel Ricciardo pedig ismét gondokkal küzdött, és csak a 7. helyen ért célba. Az ausztrál a rajt után szorult csapattársa mögé, mivel lendületet vesztett a pályára visszaevickélő Nico Rosberg miatt. A Red Bull később hiába kérte a gumikkal spóroló Verstappent, hogy ne tartsa fel a csapattársát, ő inkább gyorsabb tempóra váltott.

„Jó verseny volt” – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak. „Kár, hogy nem oroztuk el a dobogót a Williamstől, de már az elején rájöttünk, hogy túl gyorsan kopnak az abroncsaink. Próbáltam mindent kihozni belőlük, és ez ma ennyire volt elég” – foglalta össze a történteket. „Eleinte spóroltam a gumikkal és az üzemanyaggal, mert tudtam, hogy képtelen vagyok lépést tartani az első kettőssel. Amikor Daniel megközelített, úgy döntöttem, ideje igyekezni.”

Verstappen, Vettel és Ricciardo a Red Bullok első kiállása előtt Forrás: AFP/2016 Getty Images/Charles Coates

Verstappen egy ideig a 3. helyen haladt, majd másodszor is kiállt ultralágy gumikért, és a leintésig tartotta a 4. pozíciót az őt vehemensen támadó Nico Rosberg előtt. Mivel a német nem tudott előzni, utólag elismerte fiatal ellenfele teljesítményét, aki valóban okosan, de keményen védekezett.

Tudtam, hogy nehéz lesz, de szerencsére sikerült.”

Ricciardo közben újabb viszontagságos versenyt futott. Az első kerékcsere után nemcsak Verstappen, hanem Kimi Räikkönen mögé is beragadt, majd támadás közben elfékezte magát, ezért egy plusz kerékcserére is szüksége volt. A szerelők ismét hibáztak, így időt vesztett, ezért végül csak a 7. helyen ért célba a csalódott ausztrál, aki úgy vélte,

szombatonként mostanában elég jól szerepelnek, de a versenyeken nem jön ki neki a lépés.

„A rajttól való elrugaszkodás nem volt rossz, de amikor Rosberg visszajött a pályára, én belül voltam, és nem tudtam a lendületemet átmenteni a 2-es kanyarba, úgyhogy vesztettem egy helyet Maxszal szemben. Az első etapban elég jó volt a tempóm az ultralágyon, szerintem tűrhetően használtam a gumikat, és szóltam a rádión, hogy szabad pályán gyorsabb lehetnék. Mint mindig, most is beragadtam, nem tudtam kihasználni a gumikat, és még DRS-sel sem sikerült előznöm.”

Ricciardo az elfékezésig a későbbi dobogós Bottas előtt haladt Forrás: AFP/2016 Getty Images/Dan Istitene

„Akadt néhány ramaty pillanatom, és azt kell mondanom, hogy a csapatnak is. Ma egyikünknek sem volt tiszta versenye. Állóra fékeztem a kerekeket a 13-as kanyarban, és a bokszkiállásaink időzítése megint eléggé középszerű volt. Van mit tisztáznunk a vasárnapokkal kapcsolatban.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „tisztességesnek” nevezte az eredményt, de elismerte, hogy a gumikopás miatt kénytelenek voltak a kétkiállásos taktikához igazodni. Ricciardo második kiállását a kockásra fékezett gumival indokolta, és ezután már nem találtak megoldást a 6. helyezett Kimi Räikkönen megelőzésére.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!