Vágólapra másolva!
A csapatok szerint nem volt egyértelmű az FIA 31 pontos listája, ezért egy újabb közleményben tisztázták, mikor és mit szabad mondani a versenyzőknek.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabálymódosításokkal próbálja elérni, hogy a versenyzők jobban magukra legyenek utalva vezetés közben, a Sportszabályzat 20.1-es cikkelye ugyanis kimondja, hogy a pilótáknak „egyedül és segítség nélkül" kell vezetniük az autójukat. Az FIA a múlt héten a rádiózásra vonatkozó szabályokat szigorította, és egy 31 pontból álló, részletes listát adott ki a csapat és versenyző közötti kommunikációra vonatkozó szabályokról.

A csapatok szerint azonban a lista több pontja nem volt egyértelmű, elsősorban azt szerették volna tisztázni, hogy pontosan mikor szabad a listán szereplő információkat közölni a versenyzőkkel. Mivel a múlt hétvégétől a rajtolásra is új szabályok vonatkoznak, többek között szigorított rádiózással, a csapatoknak az nem volt világos, hogy a futam előtti utolsó fél órában – amikor a pilóták még a rajtrácsra vezető kör előtt megtesznek néhány ellenőrző kört – milyen üzeneteket lehet átadni.

Az FIA szigorúan ellenőrzi, milyen beszélgetések hangzanak el a csapatrádión Forrás: AFP

A következő 11 pontban azt szedték össze, mit lehet, és mit nem lehet mondani a versenyzőknek azután, hogy kihajtottak a bokszutcából addig, amíg el nem foglalták a helyüket a rajtrácson:

1. Tájékoztathatják a versenyzőt egy autót érintő súlyos problémáról, például defektről.
2. Tájékoztathatják a versenyzőt egy másik versenyző autójának problémájáról.
3. Utasíthatják a versenyzőt, hogy hajtson vissza a bokszutcába, ha javításra van szükség, vagy fel kell adnia a versenyt.
4. Tájékoztathatják a versenyzőt a sportbírók jelzéseiről (sárga zászló, piros zászló, rajtprocedúra megszakítása, és hasonló információk).
5. Tájékoztathatják a versenyzőt, ha vizes a pálya, illetve olaj vagy törmelék került rá.
6. Figyelmeztethetik a versenyzőt, hogy tartsa tiszteletbe az ellenőrzőkörökre vonatkozó sebességkorlátozást.
7. Nem kérhetik meg a versenyzőt arra, hogy hajtson át a bokszutcán.
8. Nem kérhetik meg a versenyzőt, hogy hajtson a rajtrács végére.
9. Nem beszélhetnek a versenyzővel az autó balanszának ellenőrzéséről.
10. Nem kérhetik a versenyzőt, hogy állítsa le az autóját.
11. Nem ellenőrizhetik a rádió működését.

Amikor az autó a bokszutcában van, a csapat szabadon beszélhet a versenyzővel, és a következő instrukciókat is kiadhatja:

1. A következő körre vonatkozó utasítások.
2. Emlékeztethetik a versenyzők, hogy hajtson végre rajtgyakorlatot a bokszutca végén.
3. Beszélhetnek az autó balanszáról.
4. Megkérhetik a versenyzőt, hogy hajtson a rajtrács végére.
5. Egyszerű módon ellenőrizhetik a rádió működését.
6. Megkérhetik a versenyzőt, hogy a következő kör után térjenek vissza a garázsba.
7. Figyelmeztethetik a versenyzőt a bokszutcában jelentkező problémákra, például ha túl sok ember tartózkodik a garázskijárat körül.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!