Vágólapra másolva!
A finn javítana a teljesítményén, de mint Maurizio Arrivabene elmondta, a Ferrarinál eleve  téma, hogy a Mercedesek miért sokkal gyorsabbak szombat délutánonként.

Az idei szezon elején úgy tűnt, hogy a Ferrarival együtt tavaly igen nehéz évet megélő Kimi Räikkönen is visszatért az élmezőnybe, ám az időmérőkön még nem ért véget a kálváriája, rendszeresen elmarad a csapattársától. Ez vasárnap jelentős hátrányt okoz számára, és csak Bahreinben tudta ezt olyan mértékben kompenzálni, hogy felállhasson a dobogóra.

„Nyilvánvaló, hogy meg kell állnunk, és át kell gondolnunk a helyzetet, mert valami nincs rendjén az időmérőkon. Ahhoz, hogy pozíciókat nyerjünk, az autót a lehető leghatékonyabban kell használnunk” – jelentette ki a 2007-es világbajnok, aki reméli, hogy előrelépnek, mert ez a futamokat is alaposan megkönnyítené számára. „Úgy tűnik, vasárnaponként megvan a tempónk, de az nem segít, hogy rossz helyekről rajtolunk.”

Räikkönen a Spanyol Nagydíjon Valtteri Bottas mögé ragadt be a futamon Forrás: AFP/Josep Lago

Räikkönen biztos abban, hogy képesek jobb munkát végezni az időmérőkön, és a gumik használatában látja a problémái gyökerét. A helyzetértékeléssel általában véve Maurizio Arrivabene is egyetértett: a Ferrari csapatfőnöke a Monacói Nagydíj után azt mondta, ha házi feladatot kellene adnia Räikkönennek, százszor leíratná vele, hogy „javulnom kell az időmérőkön”.

„Kimivel az időmérőn volt probléma. Forgalomba került, aztán már nagy volt a hátránya az élen álló srácok mögött. A futamon viszont láthattuk, hogy bizonyos időszakokban ugyanolyan gyorsnak bizonyult, mint Sebastian (Vettel), úgyhogy semmi gond nem lesz a versenyeken, ha az időmérőn fejlődni tud” – foglalta össze az olasz, aki elismerte, hogy a Mercedes időmérős teljesítménye továbbra is mérceként szolgál számukra, és megmutatja, hogy mire kell fókuszálniuk.

Az időmérő kulcskérdés

A Ferrari 2015-ben egyelőre stabilan a második legjobb csapat az F1-ben, és olykor még a Mercedest is képes megszorongatni, viszont a forgalom miatt mindig autózhatnak ideális tempót. Ezen segíthetnének a jobb rajtpozíciók. „Ha az ember előrébbről indul, a verseny egyszerűbbé válik számára” – mutatott rá Arrivabene.

„Jót tesz a gumiknak, ha üres előttünk a pálya, és nem ellenfeleket kell üldözni, hiszen ha üldözni kell valakit, megnő a gumikopás. Ezen kell javítanunk” – mondta az olasz, aki továbbra is meg szeretné tartani Kimi Räikkönent.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!