Vágólapra másolva!
Hembery szerint a vártnál kisebb tempó és az autók jobb balansza is hozzájárult ahhoz, hogy bizonyos futamokon az egykiállásos taktika bizonyult nyerőnek. Idén már nem tudnak sokat módosítani a gumikon.

A Pirellit az idény előtt arra kérték, hogy a változatosabb versenyek érdekében próbáljanak meg olyan abroncsokat gyártani, amelyekkel minden futamon két-három kerékcserére lesz szükség. Az előző két versenyen, Monacóban és Kanadában azonban a versenyzők többsége egy bokszkiállással teljesítette a versenyt a lágy és szuperlágy gumikon.

A Kanadai Nagydíj után a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arra panaszkodott, hogy az egykiállásos versenyek „nem tesznek jót a Forma-1-nek", a Pirelli pedig „túl óvatos" lett a gumik kiválasztásánál. A gyártó sportigazgatója, Paul Hembery elmondta, a tervezettnél kevesebb kerékcseréhez az is hozzájárult, hogy az autók másképp viselkednek, mint amire előzetesen számítottak.

„Idén kevésbé kopnak és használódnak el a gumik, mint tavaly, és a csapatok sokkal több körön keresztül ki tudják hozni belőlük a maximumot" – nyilatkozta Hembery az Autosportnak. „Kanadában egy-két kiállással teljesítették a versenyt, pedig azt a feladatot kaptuk, hogy két-három kerékcsere legyen futamonként. Ettől most tényleg elmaradunk."

A vártnál kevesebb bokszkiállást látunk idén az F1-ben Forrás: AFP

Hembery szerint ennek az egyik legfőbb oka, hogy az idény előtt kisebb módosításokat hajtottak végre a hátsó gumikon, ennek köszönhetően pedig „másképp tudják beállítani az autójukat, és a balanszuk is sokkal jobb lett."

Gyorsabb autókra számítottak

A sportigazgató arra is rámutatott, hogy az autók tempója a vártnál kisebb mértékben növekedett, jobb köridők esetén pedig a gumik is hamarabb elhasználódnának. „A téli tesztek és a melbourne-i hétvége alapján arra számítottunk, hogy jobb lesz az autók teljesítménye" – mondta. „Tavaly óta csak kis mértékben nőtt az autók tempója, ami kicsit meglepett minket."

„Ha csak két másodperccel gyorsabbak lennének az autók, akkor is sokkal nagyobb terhelést kapnának az abroncsok, ami lényeges változásokat hozna a stratégiában és a gumik elhasználódásában."

Hembery hozzátette, idén már nem sokat tudnak tenni a kerékcserék számának növeléséért. „Az idény későbbi szakaszában talán lesz néhány verseny, ahol sor kerülhet kisebb módosításokra" – mondta. „De ez szinte elhanyagolható lesz, hiszen sokszor előre meghatározott, milyen gumikat vihetünk az egyes pályákra."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!