Vágólapra másolva!
Maurizio Arrivabene nem akar olyan lenni, mint az elődei a maranellói istálló élén, akik mindig fogadkoztak, hogy jövőre másképp lesz.

Még a szezon feléhez sem érkeztünk el, de a Ferrari hátránya a Mercedeshez képest máris 136 pont a konstruktőri összetettben, míg azok után, hogy zsinórban kétszer lecsúszott a dobogóról, Sebastian Vettel 49 ponttal van lemaradva az egyéni bajnokságot vezető Lewis Hamiltontól.

A Ferrari még így is jobban áll, mint az előző két szezonban, amikor a 3. illetve 4. helyen végzett a csapatok közül, ám arra egyre kevesebb reménye van, hogy utolérje a Mercedest. Habár Vettel a versenytempója alapján két héttel ezelőtt, Montrealban talán megszorongathatta volna Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, most vasárnap, Spielbergben nem tudta tartani velük a lépést.

Spielbergben a Williams is közelebb került a Ferrarihoz Forrás: AFP/Don Emmert

Igaz ugyan, hogy úgy vélte, a Ferrari csökkentette a hátrányát, de elismerte, hogy a futam első köreiben 3 tizedmásodpercnél is nagyobb volt a lemaradása hozzájuk képest. Szerinte egyszerű a magyarázat: „Amióta megkapta az új motort, a Mercedes versenykörülmények között gyakrabban használhatja a nagyobb teljesítményű beállításokat."

Ekkora deficit mellett felmerült a kérdés, hogy a Ferrarinak nem lenne-e érdemes máris 2016-ra koncentrálnia inkább, és az új autó fejlesztésére átcsoportosítania az erőforrásait. Ám a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene az Osztrák Nagydíj után határozott nemmel felelt.

„Én nem akarok olyan lenni, mint az elődeim, hogy arról szövegeljek, már a következő évre koncentrálunk" – szögezte le elsősorban Stefano Domenicalira, és egy kicsit Marco Mattiaccira utalva. „Teljes erőnkkel az idei autónkon dolgozunk tovább, és előbb utóbb el kell kapnunk a Mercedest. Nem 2020-ban..."

Arrivabene kitart korábbi kijelentése mellett, miszerint „az idén két versenyt akarunk megnyerni", és ezt lehetségesnek is gondolja. Vettel még a Malajziai Nagydíjon aratott egy meglepetésgyőzelmet a Mercedesek ellen, de azóta egyszer sem sikerült ugyanúgy megszorongatnia őket. A Ferrari Kanadában új motorváltozatot vetett be, ám még így is ugyanannyi, azaz 7 fejlesztési zsetonja maradt a szezon végéig, mint a Mercedesnek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!