Vágólapra másolva!
Valószínűleg mindketten kétszer fognak kereket cserélni a Spanyol Nagydíjon, de a gumikat másképp használhatják. Rosberg nem tart a bahreinihez hasonló fékproblémáktól.

Lewis Hamilton az idén először Nico Rosberg mögé került a rajtrácson, amikor vereséget szenvedett tőle a Spanyol Nagydíj időmérőjén, miután egész hétvégén előre-hátra tologatta, és nem találta „a mérleghintaként billegő" balanszot. Hamilton tizennégy verseny óta csupán egyszer ért célba a csapattársánál hátrébb, de ha a rajtnál nem tud majd eléje kerülni, a Barcelonában közismert előzési nehézségek miatt a stratégiára kell építenie.

„Nincs rögzített politikánk a csapaton belül. Ugyanaz a helyzet, mint tavaly, a pályán kell legyőznünk egymást" – mondta az Origo GPhírek kérdésére az időmérő után. „Az kapja az optimális stratégiát, aki elöl van. Általában véve mindig ez a helyzet, de az már rajtunk múlik, hogy mit kezdünk vele. Nekem kell valahogy ledolgoznom az abból eredő hátrányt, hogy hátrébbról indulok."

Bár a Pirelli szerint a három kerékcsere „elméletben kicsit gyorsabb", a mezőny nagy részéhez hasonlóan a forgalmat elkerülendő valószínűleg a Mercedesek is kétszer fognak kiállni a bokszba a verseny folyamán. Ez azt jelenti, hogy Hamiltonnak a gumikkal kell másképp sakkoznia – valahogy úgy, ahogy Rosberg próbálta tavaly. „Igen, ebben különbözhetnek a stratégiáink. Ha az élen haladó a közepes-közepes-kemény leosztásban használja a gumikat, a másik választhatja a közepes-kemény-közepest" – erősítette meg.

Ha nem rajtol jobban, Hamiltonnak a gumikkal kell másképp sakkoznia, és a verseny végén lehet esélye megfogni Rosberget Forrás: Daimler

Hamilton elárulta, hogy az autóját a pálya első két szektorára próbálta beállítani, de miután a Q3-as körében kipörögtek a kerekei az 5-ös kanyar kijáratánál, aztán a 7-esben túlkormányzottá vált az autója, és túlmelegedtek a hátsó gumik, már tudta, hogy nem lesz esélye megfogni Rosberget. És a Circuit de Catalunyán hiába hosszú a vágta a rajtrács elejétől a célegyenes végéig, nem számít rá, hogy a startnál az élre kerülhet.

„Ha nem indulok elég jól, (Rosberg) szélárnyékában tudok maradni, de a belső ívet elzárhatja. Ha látja, hogy befelé kezdek húzni, bőven lesz ideje reagálni" – mondta. „A lényeg az, hogy már az elindulás pillanatában melléje tudjak kerülni, de mivel egyforma kuplungunk van, ez nem lesz könnyű. Csak az segíthet, ha egy kicsit gyorsabban kapcsolok."

Rosberg nem tart újabb fékproblémáktól

Rosberg Hamiltonnal ellentétben egész hétvégén elégedett volt a Mercedes balanszával, és magabiztosabban mozgott a pályán, bár ő is elismerte, hogy a beállítások terén szokatlan kompromisszumokat kellett kötnie.

„Nagyon furcsa a helyzet, a pálya teljesen kiszámíthatatlan. Ezt úgy tudnám a legjobban elmagyarázni, hogy a balansz egyik kanyarról a másikra teljesen megváltozhat, még akkor is, ha teljesen hasonló kanyarokról van szó" – mondta az időmérő után. „A beállításokat nagyon nehéz volt megtalálni, mert az átlagosan legjobbat kellett kikísérleteznünk valahogy. Olyan nem volt, amely az összes kanyarhoz jó, pedig általában van, de itt erősen kompromisszumot kellett kötni."

Rosberg szerint „ezen a pályán különösen fontos a pole, mert majdnem lehetetlen előzni. Na jó, nem lehetetlen, de nagyon nehéz." A német versenyző számára lélektanilag különösen fontos lenne, hogy megállítsa az összetettben már 27 pontos előnnyel vezető Hamilton menetelését, miután legutóbb, Bahreinben fékproblémák miatt csak a 3. helyen ért célba.

A Mercedes ezúttal nem tart fékproblémáktól Forrás: Farkas Péter - Origo

Ott a Mercedes gondjai abból eredtek, hogy a péntek délutáni szabadedzésen teljesített versenyszimulációjuk során a hátsó gumik felülete túlmelegedett, a belsejük viszont túl hűvös volt, ezért módosítottak a fékhűtésen, ami a versenyen megbosszulta magát. Rosberg az Origo GPhírek kérdésére azt mondta, Barcelonában nem tart hasonló problémától.

„Igen, Bahreinben rosszul lőttük be a fékeket, bár csak 2 körrel tévedtünk, majdnem eljutottunk a célig. A mostani egy teljesen más történet, mert itt nem felmelegíteni, hanem lehűteni akarjuk a gumikat" – magyarázta. „Ezért bízom benne, hogy ezúttal nem lesz hasonló problémánk. Bahreinben megértettük, hogy mi volt a baj, mert nemcsak egyetlen, hanem több tényező együtt okozta, de utána rájöttünk a megoldásra. És a pénteki szabadedzésen ezúttal jónak tűnt a tempónk."

A Mercedes a hosszú etapokon most a Ferrarinál is annyival gyorsabb volt, hogy meglepő lenne, ha bárki más bele tudna szólni Hamilton és Rosberg háziversenyébe.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!