Vágólapra másolva!
Az olaszok technikai igazgatója úgy véli, az a legnagyobb érdeme, hogy a rövid távú megoldások helyett a hosszabb folyamatokra helyezte a hangsúlyt a fejlesztéseknél. Szerinte az átszervezés hatásai még nem igazán érezhetőek.

Az általános vélekedés szerint a Ferrari idei formajavulásában nagy szerepe volt a technikai igazgató James Allisonnak, aki a 2013-as idény közepén szerződött át a Lotustól. A Ferrari a győzelem nélküli 2014-es idény után remekül kezdte az idei évet: Sebastian Vettel már Ausztráliában felállhatott a dobogóra, Malajziában pedig győzelmet aratott a Mercedesek előtt.

Noha sokan Allisonnak tulajdonítják a 2015-ös autó tervezését, a brit mérnök azt állítja, inkább a szemlélet megváltoztatásában vállalt komolyabb szerepet a csapatnál. Szerinte a Ferrarinál korábban az volt a legnagyobb probléma, hogy a tervezői részleg munkatársai túl túl kevés időt kaptak arra, hogy kijavítsák az autó hibáit, ami stresszes légkört eredményezett

„Én egyetlen darabját sem terveztem ennek az autónak, ezt a többi rendkívül tehetséges emberünk hajtotta végre" – nyilatkozta Allison. „Én legfeljebb annyit teszek, hogy megpróbálom megmondani, melyik alkatrészekbe érdemes több energiát fektetni."

Az SF15-T egyértelműen előrelépés az elődjéhez képest Forrás: AFP

„Azért vagyok itt, hogy levegyem a nyomást az embereim válláról" – folytatta. „Nem a következő hétre kell új alkatrészeket tervezniük, mindig egy hosszabb időtartamban gondolkozunk. Így szabadabban dolgozhatnak, és jobb munkát végezhetnek."

Egyre erősebbek lesznek

A Ferrari feltámadását egy komoly átszervezés előzte meg, az elmúlt egy évben számtalan kulcsember távozott a vezetőségből és a mérnöki gárdából. Allison szerint azonban a jelenlegi formajavulást még nem lehet közvetlenül ennek tulajdonítani.

„Amikor a változások mellett döntöttünk, a hosszú távú fejlődést tartottuk szem előtt – meg akartunk bizonyosodni arról, hogy olyan emberekből áll a csapatunk, akikre a jövőben is építhetünk, és akikkel hónapról hónapra erősebbek lehetünk" – magyarázta. „A változások hatásai nem rögtön jelentkeznek – a következő hónapokban és években egyre többet profitálunk majd belőlünk."

A Ferrari látszólag a motorfejlesztés terén érte el a legnagyobb javulást, pedig Allison szerint a kasztni fejlesztésére több időt szántak. „Az aerodinamikai programunkat már 2014 januárja körül elkezdtük, a motorfejlesztést viszont jóval később” – árulta el. „Persze zajlott a munka, de igazából csak május végén vágtunk bele a motorprogramba.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!