Malajzia még alkudozik Ecclestone-nal a versenyrendezés áráról

Mercedes AMG Petronas' British driver Lewis Hamilton  Hungaroring  Hungarian Formula One Grand Prix.
Mechanics change tires on the car of Mercedes AMG Petronas' British driver Lewis Hamilton in the pits in the pits during the first practice session at the Hungaroring circuit in Budapest on July 25, 2014 ahead of the Hungarian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / DIMITAR DILKOFF
Vágólapra másolva!
A március végi futamon jelenthetik be, hogy további három évre meghosszabbítják-e a másfél évtizede megrendezett verseny 2015-ben lejáró szerződését. Egyéb helyszínekhez hasonlóan a malájok is sokallják a verseny árát.

Zajlanak a tárgyalások az 1999 óta folyamatosan megrendezett Maláj Nagydíj szerződésének meghosszabbításáról. Razlan Razali, a pálya igazgatója a múlt hónapban Londonban tárgyalt Bernie Ecclestone-nal, és akkor optimistán látta a verseny jövőjét. „Nagyon magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy az idei F1-es futam nem az utolsó lesz” – jelentette ki.

Nem jellemző, hogy egy pálya a szerződésének lejárata idején még tárgyal a hosszabbításról, ez általában évekre előre el szokott dőlni. Szepang viszont még egyeztet Ecclestone-nal a folytatás feltételeiről.

„A tárgyalások központi eleme, hogy a nagy presztízsű versenyt elfogadható áron rendezhessük meg a következő három év során” – mondta Mokhzahni Mahatnir, a pálya elnöke a Bernama hírügynökségnek. „A jelenlegi gazdasági kiszámíthatatlanságot is figyelembe kell vennünk, ezért egyelőre nem hoztunk semmilyen döntést.”

Rosszul érintheti a Mercedest a német és a maláj futam elvesztése Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

Egy hajóban a németekkel

A malajziai helyzet hasonló a német promóterek problémáihoz, hiszen sem a Hockenheimring, sem a Nürburgring nem talált egyelőre megoldást arra, hogy rentábilisan megrendezhessék a Német Nagydíjat, ami így veszélybe került.

A tárgyalások zajlanak a pályák képviselői és Ecclestone között, de megállapodást egyelőre nem sikerült elérniük. Ironikus, hogy Malajzia esetleges kiesése újabb csapás lehet a világbajnoki címvédő Mercedes csapatnak, ami a hazai, német futam után főszponzora hazai versenyét is elvesztheti.

A Forma-1-ben mindig is komoly verseny zajlott a futamrendezés jogáért, de az elmúlt évtizedben kiéleződött a helyzet, mert a versenynaptár elérte a jelenlegi szerződésekben maximalizált 20 futamos határt. Európában már szinte csak a történelmi helyszínek kárára lehetne csökkenteni a versenyek számát, miközben más földrészeken folyamatosan jelentkeznek országok a futamrendezés lehetőségéért.

Tavaly Oroszország csatlakozott a helyszínekhez, az idén Mexikó, jövőre Azerbajdzsán, 2017-től pedig várhatóan Katar lép be a versenyrendezők sorába.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!