Vágólapra másolva!
Legalábbis a csapat technikai igazgatója, James Allison szerint. Az orr-részre vonatkozó szabálymódosítások a Ferrarinak nem okoztak különösebb nehézséget.

A technikai igazgató, James Allison azt ígéri, a 2015-ös Ferrari, amelyet pénteken fognak bemutatni, megnyerőbb látványt nyújt majd „porszívóorrúnak" csúfolt elődjénél. „Ez az autó kétségkívül sokkal jobban néz ki, mint a tavalyi. Csinosabb elöl, karcsúbb hátul, ezért külsőre szép" – mondta Allison a csapat által kedden közölt videóinterjúban.

A Ferrari 2014-ben visszaesett a konstruktőri 4. helyre, a Mercedes-motoros Williams mögé, miután 1993 óta először nagydíjgyőzelem nélkül zárta a szezont. Allison elismeri, hogy technikailag nem álltak egy szinten az ellenfeleikkel.

„Tavaly az autónk egyszerűen túl lassú volt. Nem volt elég ütőképes, ezért a feladatunk most alapvetően egyszerű: ütőképes autót építeni" – magyarázta. „Ahogy mindig, egy autó a nagy leszorítóerőtől, a sok lóerőtől, a jó vezethetőségtől lesz ütőképes. Mindhárom területen sokat dolgoztunk."

A Pirelli becslései szerint az F1-es autók az idén körönként több másodperccel gyorsabbak lehetnek a tavalyinál, amivel legalább a V8-as korszak végének a szintjére kerülnének. Allison úgy véli, potenciálisan a Ferrari is rengeteget fejlődhet.

„A 2014-es szabálymódosítások meglehetősen átfogóak voltak, ezért a szabályrendszer 2015-ben is elég újnak számít" – mutatott rá. „Így a motorok terén még mindig rengeteg a kihasználatlan lehetőség, ami érvényes az aerodinamikára is. Úgyhogy az autó teljesítményének javulása a két terület között nagyjából egyenlő arányban fog eloszlani, és ez szerintem így marad majd a szezon közben végzett fejlesztéseknél is."

Habár az autók orrára vonatkozó előírt méretek esztétikai okokból megváltoztak az idén, ami a csapatok többsége szerint a vártnál nagyobb aerodinamikai veszteséggel járt, a már tavaly is alacsony és széles orrcsúcsot építő Ferrari ezt másoknál kevésbé sínylette meg.

„Az új szabályok miatt kicsit máshogy kellett elrendeznünk az autó elejét, és másképp működik az első szárny meg az orr-rész is az oldalsó légterelőkkel, ez azonban nem jelentett túl nagy változást számunkra" – erősítette meg Allison.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!