Vágólapra másolva!
A szezon folyamán szeretnének visszatérni az élvonalba Jonathan Neale szerint. Az autójuk még a vasárnap kezdődő tesztig is változni fog.

A McLarennél tisztában vannak vele, hogy a Hondával folytatott legendás együttműködés emléke az elvárásokat is fokozza, s bár győzni akarnak, elismerik, hogy ehhez időre lesz szükség.

„Több rekordot még mindig a McLaren-Honda tart, például az egy idényben aratott győzelmek arányáét, ami nagy nyomással is jár, de ez kellemes nyomás" – állította a sportigazgató, Eric Boullier az istálló új autójának bemutatója alkalmából közölt videóinterjúban. „Ahhoz, hogy a következő években sikeresek lehessünk, muszáj volt újra leraknunk az alapokat."

Az új McLaren egyelőre a Hondával is krómszínű maradt - katt a galériához! Forrás: McLaren

„Az MP4-30-cal az autónk filozófiája is más lett, de a DNS továbbra is a McLarené. Az autó belső elrendezése azonban rengeteget változott, és a műhelyben sokan örömmel látták, hogy talán ez az egyik legjobb McLaren, amit valaha építettek" – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy az MP4-30 evolúciója csak most kezdődik. „Azt már tudjuk, hogy az autó, amellyel megkezdjük a tesztelést, eltér a bemutatottól, Melbourne-ig pedig még többet fog változni" – ígérte.

A Mercedes-motorokat húsz szezon után Hondára cserélő istálló ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale szintén hangsúlyozta, hogy átszervezték azt F1-es programjukat. „A Honda érkezése fantasztikus lehetőséget biztosított arra is, hogy megváltoztassunk pár dolgot a csapatnál" – árulta el.

Újra a nagyfiúk között

A McLaren 2012 óta nem nyert futamot, és az előző két szezonban csak 5. lett a konstruktőrök között, miután elvesztette a gyári státuszát. Neale tisztában van vele, hogy ennyivel nem érhetik be. „A Hondának és a McLarennek egyaránt komoly ambíciói vannak az F1-ben" – jelentette ki. „A Honda nem is térhetett vissza más célokkal, csakis azzal, hogy az élvonalba kerüljön, és versenyeket, valamint világbajnokságokat nyerjen. Ezért vagyunk jó partnerei egymásnak."

„Ugyanakkor realistának kell maradnunk, hiszen a Hondának fele annyi ideje volt kifejleszteni a motorját, mint a többi gyártónak, és még mi, a McLaren is csak útban vagyunk visszafelé a csúcsra. Az elsődleges feladatunk most az, hogy stabilizáljuk a technikai programunkat, és elkezdhessünk a futamgyőzelmekre hajtani."

Neale ezt tekinti a legfontosabbnak az idén. Bár a Hondánál korábban azt állították, hogy már a melbourne-i idénynyitón is a győzelem lesz a céljuk, ő a riválisok erejére való tekintettel már beérné azzal is, ha „a szezon folyamán a többi csapattal együtt már mi is ott lennénk az élvonalban."

A csapatok a vasárnap kezdődő jerezi teszt előtt jelenleg az utolsó simításokat végzik a 2015-ös modelljeiken. Míg a Red Bullt csak ma tervezték alávetni a kötelező törésteszteknek, a Mercedest és a Toro Rossót egy-egy filmforgatási nap keretében már a pályán is bejáratták, holott hivatalosan még egyiket sem mutatták be.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!