A vártnál kellemesebb, de őszies időjárás fogadta a World Series by Renault szombati napjára kilátogató népes közönséget. Az érdeklődők már a délelőtti bokszlátogatás során szinte teljesen megtöltötték a bokszutcát, és nagy érdeklődés övezte Coulthard F1-es bemutatóját, valamint a klasszikus autók felvonulását és a Renault Sport Show-t is.
A fő műsorszámok viszont természetesen a Eurocup Formula Renault 2.0 és az F1 egyik előszobájának is tekintett Formula Renault 3.5 Series szombati futamai voltak a Hungaroringen. A rajtsorrendek a délelőtti időmérő edzéseken alakultak ki, amelyek folyamatosan száradó pályán zajlottak - ennek köszönhetően az érdeklődők már a rajtrácsokon is találhattak meglepő eredményeket.
A Eurocup Formula Renault 2.0 népes mezőnye két csoportra osztva teljesítette az időmérőt, amelynek végén Andrea Pizzitola, a Manor MP Motorsport pilótája szerezte meg a pole pozíciót a szabadkártyával induló, a Hungaroringen életében először versenyző Charles Leclerc, Hans Villemi és a pontversenyt vezető Nyck de Vries előtt.
Ennél is nagyobb kavarodást hozott a Formula Renault 3.5 Series időmérője, amelyen a toronymagas esélyes, és pénteken még az élmezőnyben autózó Carlos Sainz Jr. csupán a 14. időt autózta, de legfőbb ellenfele, a pontverseny második helyén álló Roberto Merhi is csak a 7. rajtkockát tudta elérni. Nem szerepelt jól a harmadik F1-esélyes pilóta, az orosz Szergej Szirotkin sem, aki még az edzés korai szakaszában megpördült a hármas kanyarból kihajtva, és a bukótérből nem tudott újraindulni, ezért az utolsó helyről rajtolnia.
A pole pozíciót a brit Oliver Rowland szerezte meg Pierre Gasly és Norman Nato előtt. A sorozatban a Hungaroringen debütáló, az F3 Európa-bajnokság mezőnyét Max Verstappen előtt vezető Esteban Ocon máris a hatodik rajtkockát kaparintotta meg.
Meglepetésre baleset nélkül rajtolt el a Eurocup Formula Renault 2.0 első futama a Hungaroringen, és az élmezőnyben sem történt komolyabb helycsere. A pole-ból induló Andrea Pizzitola megtartotta első helyét, s bár a második körben védekezésre kényszerült, a 25 perc plusz 1 kör időtartamú futamot végig vezetve rajt-cél győzelmet aratott.
A második helyet szintén magabiztosan tartotta a monacói Leclerc, bár az utolsó kanyarban a bajnoki éllovas Nyck de Vries már keményen támadta, előzési kísérletre viszont már nem volt idő. A McLaren tehetségkutató programjában résztvevő holland pilóta futotta a leggyorsabb kört is a futamon, és úgy vélte, jobb rajthellyel eredményesebb lehetett volna, de a Hungaroringen híresen nehéz előzni, ami csak a startnál sikerült neki.
Noha a Eurocup Formula Renault 2.0 mezőnye még száraz pályán teljesítette a futamát, a 2012-es Red Bull RB8-ast vezető David Coulthard és a Formula Renault 3.5 Series versenyzői már nem voltak ilyen szerencsések. Fél órával a rajt előtt esni kezdett az eső, így a pénteki vizes edzések és a szombat délelőtti száraz időmérő után ismét erősen felázott pályán kezdődött a futam.
A rajt ennek ellenére simán lezajlott, a versenyzők láthatóan vigyáztak egymásra, a rengeteg helycsere ellenére az autók alig értek egymáshoz. Oliver Rowland megtartotta a vezetést, mögötte viszont a kavarodásnak köszönhetően nagy változások történtek: az első kör végén a bajnoki pontversenyt vezető Carlos Sainz már a hatodik volt a 14. helyről indulva, legnagyobb ellenfele, Roberto Merhi pedig a második helyre lépett előre a 7. kockából.
Néhány kör után elállt az eső, és az élmezőny is több külön csoportra oszlott: Merhi hosszú körökig üldözte Rowlandet, mire a brit versenyző az 1-es kanyarnál elfékezte magát, Sainz pedig a negyedik helyre lépett előre, de a szintén Red Bull-támogatott Pierre Gasly-t hiába érte utol, nem tudta megelőzni.
Gasly a száradó pályán szárnyalni kezdett, a verseny utolsó köreiben folyamatosan javította a legjobb köridőt, ami végül 1:51.549-cel az övé is lett. A francia pilóta az utolsó kanyarra beérte az addigi második helyezett Rowlandet, és remek kigyorsításának köszönhetően éppen a célvonal előtt elé is tudott kerülni. A futamot 29 másodperc előnnyel Roberto Merhi nyerte, aki ezzel pályafutása során a harmadik alkalommal végzett az élen a Formula Renault 3.5-ben.
„A tempónk pénteken igen jó volt a nedves pályán, de szárazon nem voltunk benne olyan biztosak , ezért ez elég különleges nap volt" – mondta a futamgyőztes Merhi. „Amint átvettem a vezetést, csak némi előnyt szerettem volna gyűjteni, végül a pálya elkezdett felszáradni, de soha nem lett teljesen száraz, ezért megpróbáltam életben tartani a gumikat. Elég könnyű túlhevíteni vagy elkoptatni az abroncsokat, különösen itt, Budapesten" – tette hozzá.
Vasárnap délelőtt szintén edzésekkel kezdődik a program, de két futamra, két F1-es bemutatóra és számos kiegészítő programra holnap is sor kerül.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!