Vágólapra másolva!
Állítólag 70 lóerővel lesz nagyobb teljesítményű a hajtásláncuk, ezt valószínűleg a Renault sem tudja majd követni. Adrian Newey részlegesen visszavonul, bár a Red Bullnál nem igazán aggódnak emiatt.

Nyugtalanul készül a Red Bull a 2015-ös szezon kezdetére: Christian Horner csapatfőnök attól tart, hogy az idei szezon során lehengerlő teljesítményt nyújtó Mercedes erőforrások jövőre még jobbak lehetnek, így nekik még az ideinél is nehezebb dolguk lesz, ha vissza akarnak térni az élre.

„Nem írjuk le a következő évet, de az biztos, hogy hátrányban vagyunk" – ismerte el. „Ráadásul azt hallani, hogy a Mercedes tovább javított a teljesítményén, ezért jelentős kihívás lesz felzárkózni hozzájuk. A Renault támadásba lendülhet, de életszerűtlennek tartom, hogy felnőjenek az idei (Mercedes) motor szintjére."

„Szerintem közelebb tudnak majd kerülni hozzá, csakhogy a Mercedes sem fog egyhelyben álldogálni, és a Ferrari is hasonló helyzetben van. Elég nehéz helyzet, főleg annak fényében, hogy a motorok fejlesztését február végén befagyasztják" – jelentette ki.

Newey most tényleg a háttérbe lép Forrás: AFP

A brit szakember azt sem zárta ki, hogy az idén 19-ből 16 futamot megnyerő Mercedes erőforrás 2015-ben még jobb legyen, ami kiegyensúlyozhatatlan hátrányba hozná a Renault termékeit használó Red Bullt.

„Amennyiben hihetünk a pletykáknak, a különbség még nagyobb is lehet ahelyett, hogy csökkenne" – válaszolta Horner arra a felvetésre, hogy a Mercedes állítólag további 70 lőerőt is kisajtolhat a hajtásláncából. „Ez elég nyomasztó lenne."

Newey a körön belül marad

Sebastian Vettel távozása mellett egy másik komoly változást is kezelnie kell a Red Bullnak a tél során, hiszen Adrian Newey, a csapat technikai igazgatója a háttérbe vonul, és jövőre már nem kizárólag a csapat F1-es autójának fejlesztésére koncentrál, hanem olyan projektekből is kiveszi a részét, amelyek túlmutatnak a sportág keretein.

„A csapatunk szerkezete erős, néhány különleges tehetség is dolgozik nálunk" – mondta Horner a Sky-nak. „Számos csapat megpróbálta őket levadászni, de meg tudtuk tartani őket" – tette hozzá annak ellenére, hogy több fontos szakember is távozott a McLarenhez, illetve egyéb csapatokhoz.

Szóban a hírek szerint még Newey is megállapodott egyszer a Ferrarival, de végül kiegyezett jelenlegi főnökeivel, hogy a Red Bull Technology élén az F1 mellett más projektekkel, köztük Ben Ainslie Amerika kupás hajójának megtervezésével foglalkozhasson. Így azonban elkerülhetetlenül kevesebb figyelmet fordít majd a pályaversenyzésre.

„Adrian hű marad majd magához, az az egy lépés távolság soha sem lesz túl nagy!" – vágta rá Horner az Autosport Awardson. „Még mindig nagyon benne van a jövő évi autó tervezésében, úgyhogy mindenképpen a közelünkben marad."

Newey ennek ellenére azt mondja, 2015-ben „kevésbé lesz kéznél", bár úgy tervezi, hogy a legnagyobb mérnöki kihívást jelentő féltucatnyi versenyre, köztük Melbourne-be személyesen is ellátogat majd, mert szeretne „a körön belül" maradni. Úgy véli, minden a megfelelő időben történik.

„Nagyon jó kis társaság" – mondta a mérnöki gárdáról, akik között szétosztja eddigi feladatainak többségét. „Ami most történik, jól időzített, mert csapatként remekül fejlődtek, most pedig itt az ideje valóban előlépniük."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!