Vágólapra másolva!
Az austini futam után Brazíliában sem működött jól a kommunikáció a versenyző és a csapat között, és Button úgy véli, lehet, hogy ez a dobogójába került. Kevin Magnussent az erőteljes gumikopás hátráltatta, de a McLaren még nem tudja, mi állt ennek hátterében. 

A McLaren 14 pontot gyűjtött a Brazil Nagydíjon, ahol Jenson Button a 4., Kevin Magnussen pedig a 9. helyen ért célba. Button negyedszer végzett ebben a pozícióban idén, és elégedetten nyugtázta, hogy a konstruktőri tabellán a wokingiak előtt álló csapatok autói közül többet is megelőzött.

"Legyőztük mindkét Ferrarit és az egyik Williamst is, szóval nem volt rossz napunk" - mondta. "Keményem nyomtam a gázt az első etapomon az elsődleges (közepes keverékű) gumikkal, hogy tartani tudjam a lépést Valtteri (Bottasszal). Ezzel tönkretettem a hátsó abroncsokat, de arra játszottam, hogy ha továbbra is használhatom a DRS-t, elszakadhatok az üldözőimtől. Megérte a kockázat, és bevált, ám ez azt jelentette, hogy a következő etapomban vigyáznom kellett a gumikra."

Az utolsó bokszkiállása előtt azonban zavar támadt a kommunikációban - ugyanúgy, mint Austinban -, ezért a használt abroncsokon a kelleténél eggyel több kört tett meg. "Rossz volt a kommunikáció a kerékcsere időpontjáról, ezért egy körrel később tudtam csak kiállni a bokszba. Lehet, hogy ezzel buktuk el az esélyt a dobogóra" - mondta Button, aki 7,6 másodperccel követte a 3. Felipe Massát a leintéskor.

Jenson Button negyedszer ért célba negyedikként ebben a szezonban Forrás: McLaren

Kevin Magnussen a rajt után még csapattársa nyomában haladt - miután elment a kicsúszó Sebastian Vettel mellett -, de később leszakadt tőle. Elmondása alapján őt másoknál is jobban sújtotta a gumikopás. "Nem volt jó versenyem, ami elszomorító. Nagyon erősen koptak a gumijaim, pedig igyekeztem a lehető legjobban óvni őket" - közölte.

"Próbáltam magam mögött tartani a többieket, de Fernando (Alonso) és Nico (Hülkenberg) tempója egyszerűen jobb volt, mint az enyém. Le kell ülnünk, és megnézni, mi nem működött megfelelően. Biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a választ."

Ezt a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier is megígérte: "Lehet, hogy a beállításoknak is köze volt ehhez. Még nem tudjuk, de ki fogjuk vizsgálni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!