Vágólapra másolva!
A spanyol motorkerete is szűkös, ezért a csapat töprengett rajta, hogy bevállalják a hatodik erőforrás használatát. Végül - egyelőre - elvetették ezt a lehetőséget, és Alonso is inkább vezet egy gyengébb motorral, minthogy büntetésből a bokszutcából kelljen rajtolnia.

Ahogy várható volt, nem mindegyik versenyző fogja tudni az ötdarabos motorkészletből gazdálkodva teljesíteni a szezont, és az év végéhez közeledve néhány már túllépték a keretet. Az USA Nagydíjon Danyiil Kvjat autójába már a hetedik belsőégésű motort szerelték be, Sebastian Vettelébe pedig a hatodikat, így mindkettejüket megbüntették - a német azért szembesült keményebb szankcióval, mert egy komplett új hajtásláncot kapott, míg Kvjatéban csak maga a motor teljesen friss, a többi fő részegység (például a turbófeltöltő vagy a vezérlőeketronika) nem.

Vettel emiatt csak a bokszutcából rajtolhat el. Fernando Alonso az időmérő után elárulta, hogy az ő esetében is felmerült ez a lehetőség, mivel a monzai motorhiba után neki is nagyon szűk lett a mozgástere.

"A múlt héten mérlegeltünk, hogy elkezdjünk-e használni egy hatodik erőforrást, és a Red Bullhoz hasonlóan a bokszutcából rajtoljunk, vagy inkább az egyik, már hosszabb ideje használt motort válasszuk, amelynek kevesebb az ereje, de legalább nem veszítünk a beszerelésével sok pozíciót" - közölte. "Utóbbit választottuk, ezért a hétvégén kissé gyengébb a teljesítményünk."

Körönként több tizedet bukik

A döntéssel elégedett. "Szívesebben rajtolok a 6. helyről úgy, hogy körönként néhány tizedet veszítek egy gyengébb teljesítményű motorral, minthogy a mezőny végéről kelljen indulnom" - magyarázta.

Fernando Alonso a 6. rajthelyet szerezte meg Austinban Forrás: Ferrari

Alonso és Kimi Räikkönen az USA Nagydíj előtt a hajtáslánc mind a hat főegységéből elkezdte használni az ötödiket - a legtöbb versenyzőnek viszont még maradt egy-két olyan főeleme, amiből nem szerelték be az utolsót. A legjobb helyzetben a Force India párosa volt Austin előtt, ők még egyik főegységből sem kezdték el használni az utolsót.

Alonso reméli, hogy kihúzza az idényt a meglévő keretével. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ne kelljen hozzányúlnunk egy hatodik erőforráshoz. Ha ezt sikerül elérni itt, illetve Brazíliában, akkor nem szabad hagyni, hogy aztán Abu-Dzabiban büntetést kapjunk, mert ott dupla pontokat osztanak" - mondta. "Az egyik motor jobb állapotban van a többinél, azt kell beraknunk az autóba Abu-Dzabiban. A többi versenyen elboldogulunk valahogy."

A spanyol úgy véli, az austini időmérőn nem sok esélye volt jobbat elérni a 6. helynél. Tőle két tizeddel, ám 3 hellyel lemaradva végzett a másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen.

Kimi Räikkönent alulkormányzottság hátráltatta Forrás: Ferrari

"Az autóm ma jobban viselkedett, mint tegnap, és a balansszal is ki voltam békülve" - mondta a finn. "Valamiért azonban nem tudtuk megoldani a problémát az autó elejével. A pálya mindegyik szektorában csúszkált az autó, ami alulkormányzottságot okozott, és nagyon bekorlátozta a lehetőségeimet."

Räikkönen a rajtrácson viszont előreléphet a 8. helyre, mivel Jenson Buttont öt pozícióval hátrébb sorolják korai váltócseréje miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!