Vágólapra másolva!
A korosodó Interlagos 65 millió dolláros támogatást kapott. Már az idei Brazil Nagydíjra újraaszfaltozták, a Pirelli ezért meggondolta magát, és a tervezettnél lágyabb gumikat visz a versenyre.

Miután Felipe Massa kritizálta, sőt egyenesen veszélyesnek nevezte, a Pirelli változtatott a gumiválasztásán a Brazil Nagydíjra.

„Fogalmam sincs, miért döntöttek a közepes és a kemény keverék mellett, ez teljesen elfogadhatatlan" – jelentette ki a Williams versenyzője. „Azon a pályán könnyen eshet, és gyakran hideg is van, márpedig ilyen körülmények között a kemény gumik veszélyesek lehetnek. Egyszerűen nem értem. Ráadásul az idén új aszfalt került a pályára, és az új burkolat általában kevésbé szokta nyúzni a gumikat."

A választást a ferraris Fernando Alonso is meglepőnek nevezte. A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery azonban nem értette a bírálatokat, mert szerinte „már korábban is használtuk a keményebb keverékeket Interlagosban, mégsem panaszkodott rá senki. Szóba került az újraaszfaltozás, de a pályán elég nagyok az oldalerők, és könnyen lehet nagy hőség is."

A Pirelli végül ennek ellenére meggondolta magát, és pénteken kiadott közleményében tudatta, hogy „az összes csapat egyetértésével" inkább a közepes és a lágy keveréket viszi el Interlagosba. Ugyanakkor felhívták rá a figyelmet, hogy az előző két Brazil Nagydíjon is a kemény-közepes kombinációt használták.

Végül a lágy és a közepes gumikat viszik Interlagosba Forrás: AFP/Vanderlei Almeida

„Mindig mondtuk, hogy szükség esetén készek vagyunk változtatni" – mondta Hembery. „Az új aszfalt technikai elemzését, valamint azt követően, hogy úgy értékeltük, nem fenyeget a keverékek szélsőségesen magas hőmérséklet miatti túlmelegedése, mind a tizenegy csapat egyetértésével módosítottuk a választásunkat."

Bár magát a pályát szeretik a versenyzők, a korosodó Interlagost évek óta rendszeresen bírálják az elavult kiszolgáló létesítmények és a hepehupás burkolat miatt. Az utóbbit a teljes újraaszfaltozással már az idén orvosolták, 2015-re pedig elkészül az eddiginél tágasabb bokszépület és paddock is.

Sao Paulo polgármestere, Fernando Haddad a Globónak úgy nyilatkozott, a 65 millió dolláros, kormányzati támogatással megvalósuló beruházás „a legnagyobb átalakítás 1990 óta. Nélküle fennállt a veszélye, hogy elveszítjük a versenyt egy másik latin-amerikai várossal, például Buenos Airesszel szemben."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!