Mivel Bernie Ecclestone kilátásba helyezte, hogy a 2015-ös szezon előtt akár két csapat is megszűnhet, ismét fellángolt a háromautós istállókkal kapcsolatos vita. A Forma-1 keretszerződése, a Concorde Agreement ugyanis régóta előírja, hogy amennyiben a mezőny létszáma húsz alá csökken, az így keletkező űrt a nagyok egy harmadik kocsi indításával kötelesek kitölteni.
Noha egyes alakulatok, főleg a Caterham és a Sauber, nincsenek biztonságban, a Mercedest irányító Toto Wolff valószínűtlennek tartja, hogy a közeljövőben háromautós csapatoknak kellene létrejönniük. Ez ráadásul rendkívül drága is lenne. „Normális körülmények között 20-25 millió euróba kerülne üzemeltetni egy harmadik autót, ami a legjobb fizetős versenyzők szerepeltetésével sem érné meg" – mutatott rá.
„Még a kisebb csapatok számára sem lenne kifizetődő üzlet egy harmadik autót futtatni, de egyelőre nem is hiszem, hogy sor kerülne rá" – tette hozzá, utalva rá, hogy a kicsik pontszerzési lehetőségei még tovább romlanának, ha a mezőnyben három Mercedes vagy három Red Bull lenne.
„Az izgalmas volna, ha újoncokkal töltenénk be a helyeket, nekik is adva egy esélyt. De nem akarunk azzal ártani az F1-nek, hogy az élcsapatok hirtelen három autót szerepeltetnek. A középmezőny borzasztóan megszenvedné ezt, úgyhogy nem vagyok az ötlet nagy híve."
Bár a Ferrari nyíltan támogatja az élcsapatok háromautósra bővítését, a Mercedeshez hasonlóan a Red Bull és a McLaren sem osztozik a lelkesedésükben. Christian Horner szerint ettől függetlenül két alakulat elvesztése esetén kénytelenek lennének ezt az utat követni, Eric Boullier viszont úgy véli, 2015-re már túl késő van hozzá.
„Az egész vita rosszul van időzítve. Először meg kell várnunk, hogy szükség van-e harmadik autóra" – jelentette ki a McLaren versenyigazgatója. „Aztán majd meglátjuk. Ha végül nekünk kell kisegítenünk az F1-et azzal, hogy három kocsit indítunk, megtesszük."
„Szerintem versenyzőt lenne a legkönnyebb szerezni. Az autó, a logisztika, az üzemeltetéséhez szükséges emberek megszervezéséhez viszont legalább fél év kellene."
Márpedig ennyi idő csak mintegy tíz nap híján, de már nincs a 2015-ös idénynyitó Ausztrál Nagydíjig.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!