Eddig a Mercedes mindkét pilótája rendszeresen kért és kapott vezetéstechnikai útmutatást a rádión a versenymérnökétől, ennek azonban a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól vége: az FIA azonnali hatállyal betiltotta a teljesítmény fokozását szolgáló rádióforgalmat. A versenyzők ezért magukra lesznek utalva a menet közben elvégezhető beállítások, például a fékerőelosztás, a motorüzemmódok és a differenciálmű zárása kapcsán, bár a stratégiáról továbbra is szabad tájékoztatni őket.
A Jordan egykori technikai igazgatója, a jelenleg az Autosport szakértőjeként dolgozó Gary Anderson úgy véli, a változás a Mercedesen belül Nico Rosbergnek kedvez, aki műszaki beállítottságú lévén otthonosabban mozog a beállítások terén, mint Lewis Hamilton.
„Abból, amit a rádióban szoktam hallani, úgy érzem, Lewisnak több biztatásra van szüksége a versenymérnökétől, mint Nicónak" – írta egy olvasói kérdésre válaszolva Anderson. „Én magam egyikükkel sem dolgoztam együtt, de az a véleményem, hogy míg Lewisnak jobbak a veleszületett képességei, Nico keményebben dolgozik együtt a mérnökeivel, hogy alaposabban megértse az autó viselkedését, illetve azt, hogy neki mit kell tennie."
„Ez alapján Nico felkészültebb lesz, ha valami nem alakul a tervek szerint, esetleg módosítani kell a differenciálmű beállítását vagy a motorprogramot. Lewis viszont kicsit el lehet veszve."
Anderson szerint ennek van lélektani vonatkozása is. „Míg Nico inkább rejtegeti a lapjait, és csendben végzi a munkáját, Lewisnak szüksége van a nyilvánosságra" – mondta. „Az, hogy a 2012-es Belga Nagydíj után, amikor a McLarennél versenyzett, a telemetriáját kitweetelve akarta bizonyítani a gyenge végsebességét, jól példázza ezt, akárcsak a spái ütközés utáni reakciója."
Hamilton mellett szól viszont, hogy már háromszor részese volt világbajnoki küzdelemnek, így Rosberggel ellentétben nem ismeretlen számára az esélyesség terhével járó nyomás. 2007-ben egy pontos hátránnyal vesztette el, egy évvel később pedig egy pontos előnnyel szerezte meg a vb-címet, és papíron 2010-ben is harcban állt érte egészen az idényzáróig.
Rosberg, aki még az Olasz Nagydíjon elszenvedett vereség ellenére is 22 ponttal többet gyűjtött az összetettben, nem aggódik a rutin hiánya miatt. „Igen, nagyon valószínű, hogy neki segítenek azok a tapasztalatok" – ismerte el. „Ezzel azonban én nem foglalkozom. A saját dolgomra koncentrálok."
„Ő nagyon komoly ellenfél. Megvannak az erős és a gyenge pontjai, de én csak arra összpontosítok, hogy elvégezzem a feladataimat a csapattal, és kihozzam a lehetőségeimből a maximumot. Mostanában jobban élvezem a versenyzést, mint korábban valaha, mert minden helyszínre abban a tudatban utazok el, hogy megszerezhetem a pole pozíciót, és megnyerhetem a versenyt."
„Ez különleges élmény, és az is önbizalmat ad, hogy minden pályán mi vagyunk fölényben, ami még élvezetesebbé teszi a versenyzést."
Rosberg Olaszországban a rajtnál átvette a vezetést, de később kétszer is elfékezte magát, így Hamilton könnyedén eléje kerülhetett, megfosztva őt a győzelemtől. A német versenyző azonban azt állította, a hibáinak nem volt közük ahhoz, hogy a Belga Nagydíjat követően a csapat megbüntette a Hamiltonnal történt ütközés miatt.
„Monzában kizárólag az járt a fejemben, hogy megnyerjem a versenyt: jól sikerüljön az időmérőm, aztán jól is rajtoljak" – mondta. „Ez végül nem jött össze, de már alig várom Szingapúrt."
Elemzésünk Hamilton és Rosberg párharcának lélektani vonatkozásairól itt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!