Vágólapra másolva!
A spanyol úgy érzi, gyorsabb volt a Red Bullnál, de a verseny első szakaszában nem tudott előrébb lépni a forgalomban. Räikkönen a Ferrari gyenge tapadása és végsebessége miatt bosszankodott.

A vártnál is gyengébben szerepelt a Ferrari hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon: mindössze 2 pontot szereztek, miután Fernando Alonso műszaki hiba miatt kiesett, az autójával elégedetlen Kimi Räikkönen pedig csak a 9. helyet tudta megszerezni.

Alonso a rajt után megtartott a 7. helyét, s bár gyorsnak érezte az autóját, nem tudott előrébb lépni. „Szerintem az első etapban nagyon ütőképesek voltunk, csak sajnos nem tudtunk előzni, mert többen vonatoztunk egymás mögött" – válaszolta a spanyol az OrigoGPhírek kérdésére. „Ezért az előttem haladó három autó is felcsaphatta a hátsó szárnyát, és úgy nehéz. Azt reméltem, hogy (Jenson) Button valamelyik körben leszakad az előtte lévőtől, és emiatt nem használhatja majd a DRS-t. Akkor megtámadhattam volna, de erre sajnos nem került sor."

"A kiállás után megint a vonat mögött találtuk magunkat, és a fennmaradó 30 körben kevés esélyünk nyílt volna az előzésre" – tette hozzá a spanyol, aki úgy érzi, akár az 5. helyet is megszerezhette volna a versenyen, mert gyorsabb volt az ebben a pozícióban célba érő Daniel Ricciardónál.

„Kicsit variálnunk kellett a stratégiánkkal, ezért lemaradtam, de akkor elkezdődött a probléma a motorral" – mondta az Origo GPhíreknek. „Pedig ez a végén megtérülhetett volna, ahogy Ricciardo példájából is láthattuk. Lehet, hogy nem sikerült volna, de legalább megpróbálhattunk volna támadni, mert bár az első etapban hiába volt meg a tempóm, nem tudtam előzni, a végén, jobb állapotú gumikkal összejöhetett volna."

Alonso több mint négy év után esett ki újra műszaki hiba miatt Forrás: AFP

Ritka műszaki hiba

Alonso végül a 29. körben esett ki a hibrid rendszer, az ERS hibája miatt. Legutóbb több mint négy évvel ezelőtt, a 2010-es Malajziai Nagydíjon fejezte be idő előtt a versenyt műszaki hiba miatt, és idén eddig az összes futamon pontot tudott szerezni. „Eddig jó volt a megbízhatóságunk, de előbb-utóbb sajnos statisztikailag is történnie kellett valaminek. Az ERS-szel akadt olyan problémánk, ami korábban nem fordult elő" – árulta el a verseny után a csapatfőnök Marco Mattiacci.

Räikkönen a 11. helyről indulva csak két pozíciót tudott előrelépni, és nem tagadta, hogy a biztató edzések után a versenyen nem volt elégedett az autójával. „A balansz rendben volt, a tapadás és a végsebesség viszont nem. Ezért meg tudtam ugyan közelíteni másokat, de utána nehéz volt követnem őket, mert a csökkenő leszorítóerő miatt alig tudtam pályán tartani az autót" – magyarázta. „Pár körön belül talán elkaphattam volna néhány srácot, de a következő körben valószínűleg visszatámadtak volna az egyenesben."

A finn elárulta, a Ferrari az energiavisszanyerő-rendszer hiányosságai miatt is hátrányba kerül a futamokon. „Versenykörülmények között ez az egyik terület, ahol fejlődnünk kellene, csak éppen a szezon közben ez nem könnyű. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a télen nagyot tudunk majd előrelépni. Egyetlen mért körön nem olyan rossz a helyzet, de a versenytávon vannak hiányosságaink" – mondta.

Pozitív jelek

Mattiacci szerint a Ferrari a gyenge eredmény ellenére is javulni tudott, és csak az egykörös tempójuk miatt nem tudtak előrébb kerülni. „A tempónk jó volt, bebizonyosodott, hogy fejlődtünk" – jelentette ki. „Az időmérőn azonban le vagyunk maradva, és egy ilyen pályán a megfelelő motorteljesítmény és leszorítóerő nélkül nehéz felkapaszkodni a rossz rajthelyekről. De szerintem ugyanolyan gyorsak voltunk, mint a Red Bull és néhány másik csapat, ezért az eredményünk jobb is lehetett volna."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!