A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley szerint a csapatának már nem lehet más célja, mint a világbajnoki cím megszerzése, amelyhez az sem jelent akadályt, hogy nem gyári partnere motorszállítójának, a Mercedesnek.
„Valóban nem vagyunk gyári csapat, de a Red Bull igazán az? A Mercedes igen, akárcsak a Ferrari, mert ők házon belül, egy tető alatt építik az autót és a motort is" – mondta az Autosportnak Smedley. „Ha azonban végiggondoljuk, hogy milyen változatos eredményességgel szerepeltek, vajon egy gyári csapat számára automatikusan biztosítottak a világbajnoki és futamgyőzelmek? Nem hiszem."
Bár a Magyar Nagydíjon a Williams visszaesett a konstruktőri összetett 4. helyére, a Ferrari mögé, összességében gyorsabb autójuk van, és Smedley a Hungaroringen hangsúlyozta, hogy továbbra is reálisnak tartják a Red Bull befogását.
„Ennek a csapatnak nem lehet más célja, mint világbajnokságokat nyerni, ahogy régen" – mondta. „Nem szabad arra törekednünk, hogy csak a futottak még kategória legjobbja legyünk, hiszen ezt már elértük. Most már a vb-győzelmekre kell hajtanunk."
Egyetért ezzel a helyettes csapatfőnök, Claire Williams is. „Tavaly pontosan ezért szántuk rá magunkat a változtatásokra" – árulta el. „Újra rendszeresen futamgyőzelmeket és világbajnoki címeket akarunk nyerni. Az komoly lökést adott, hogy Mercedes motorok kerültek az autónkba, ez kétségtelenül javított a teljesítményünkön."
A Williams legutóbb 1997-ben, Jacques Villeneuve-vel a volánnál, a Renault gyári csapataként nyerte meg a világbajnokságot. Az azóta eltelt szűk 17 szezonban összesen 11 nagydíjgyőzelmet arattak – a legutóbbit 2012-ben, Pastor Maldonado révén, de 2005 és 2011 között egyszer sem jutottak fel a dobogó tetejére. A Mercedesszel kötött motorszállítói szerződésük az Autosport szerint hét évre szól.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!