Vágólapra másolva!
Azt javasolja, hogy ne a sportfelügyelők ítélkezzenek egy-egy vitatott eset kapcsán, hanem maguk a pilóták tisztázzák egymás között azokat - amibe szerinte akár egy-egy pofon is beleférhet.

Visszatérő kritika a Forma-1-gyel kapcsolatban, hogy a sportfelügyelők futam közbeni vizsgálatai elrettenthetik az előzési kísérletektől a versenyzőket, akik az ütközéstől és az érte járó büntetéstől tartva nem mindig merik bevállalni a kockázatosabb manővereket.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt hétvégi Osztrák Nagydíj előtt már tett egy lépést a helyzet könnyítése felé azzal, hogy bejelentették: ezentúl nem fognak automatikusan vizsgálatot indítani minden ütközésnél. Erre csak akkor kerül sor, ha a sportfelügyelők maguktól így döntenek - nem pedig Charlie Whiting versenyigazgató feljelentése után hivatalból, ahogy eddig -, vagy valamelyik csapat bepanaszolja náluk a riválisát. Az enyhébb ítélkezési elvek első nyertese Sebastian Vettel lett, aki Ausztriában büntetés nélkül megúszta, hogy nekikoccant Esteban Gutiérreznek.

Niki Lauda azonban úgy véli, ennél is jobb rendszer kell. Ő végső soron magukra a pilótákra bízná a vitás esetek rendezését. "Nem tetszik, hogy amikor figyelem az olyan versenyeket, mint a montreali, miközben Nico (Rosberg) és Lewis (Hamilton) közel halad egymáshoz az első kanyarnál, egyszer csak megjelenik a képernyőn, hogy vizsgálják őket valamiért" - nyilatkozta az Autosportnak.

Grosjean spái rajtbalesete miatt Lauda rendszerében tömegbunyó törhetett volna ki... Forrás: AFP

"Utána odamentem Charlie-hoz meg Bernie (Ecclestone-hoz), és mondtam nekik, hogy vissza kellene hozni a régi szép napokat. Azokat, amikor például (Nelson) Piquet megvert egy másik versenyzőt Hockenheimben" - utalt az 1982-es Német Nagydíjra, amelyen az élen álló Piquet lekörözés közben nekiütközött a chilei Eliseo Salazarnak. "A versenyzőkre kellene hagyni az ügyek rendezését. Mi ne avatkozzunk közbe!"

"Én engedném, hogy szabadon versenyezzenek. Jelenleg túlságosan megkötik a kezüket."

A háromszoros világbajnok a kanadai Felipe Massa-Sergio Pérez ütközés miatt sem indított volna vizsgálatot, amelyben a sportfelügyelők egyébként az utóbbit találták vétkesnek, és öt rajthelyes büntetést szabtak ki rá. Szerinte a nézettségnek is jót tenne a kevesebb hivatalos vizsgálat.

"Az egész egy vicc. A közönség elpártol tőlünk, mert már nincsenek igazi versenyzők" - mondta Lauda. "Ennek véget kell vetni. Ha valaki a futam után tiltakozni akar valamilyen sérelem miatt, rendben, tegye meg. Ez rengeteg pénzbe, jogi hercehurcába és egyéb mocsokba kerül."

Az idei szezonban bővült a kiosztható büntetési lehetőségek köre, és bevezettek egy büntetőpont-rendszert is, amely alapján a sokszor hibázó pilótákat eltilthatják egy nagydíjtól.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!