Vágólapra másolva!
Gyakorlatilag egyforma programot teljesítettek a második pénteki edzésen Kanadában, és úgy tűnik, ezúttal szinte egyforma helyzetből várhatják a nagydíj tétre menő részét. Mögöttük párokba rendeződtek a csapatok versenyzői a tabellán, de olyan kicsi a különbség köztük, hogy itt is apróságok dönthetik el egy-egy pozíció sorsát.

Az előző versenyhétvégék nyitánya Lewis Hamiltonnak általában jobban ment, mint Nico Rosbergnek, akinek csapattársa telemetriai adatait tanulmányozva kellett kiokoskodnia a mérnökökkel együtt, hogy hol gyorsulhatna az időmérőre. Ez többnyire sikerült is neki. Kanadában ismét a brit zárt előrébb a péntek délutáni tabellán, ám ezúttal szerényebb, 175 ezredmásodperces előnnyel - a nyers eredményeket ugyanakkor torzítja, hogy a montreali pálya a negyedik legrövidebb a szezonban, vagyis a különbségek nem annyira domborodnak ki rajta.

Rosbergnek hiába kell hiányzó tizedek helyett hiányzó századmásodperceket megtalálnia a grafikonokon az egyes szektorokban, fel van adva neki a lecke, mert a szinte csak egyenesekből és sikánokból álló, nem túl bonyolult vonalvezetés miatt nehéz úgy variálni a beállításokkal és a vezetési stílussal, hogy hirtelen nagyot javuljanak a köridők. A fejlődésre viszont mindenképp van lehetőség, hiszen például a fékekkel ma is sikerült előrébb lépnie. "Ezen a téren kedvező nap volt. Nem tudom, miért, de jól elboldogultam velük" - közölte. "Délelőtt kipróbáltunk valamit a fékekkel, de nem jött be, a délután azonban sokkal jobban alakult."

Folytatódik a harc a Mercedes két pilótája között - pénteken Lewis Hamilton volt a gyorsabb Kanadában, de csak kis előnnyel Forrás: AFP

Mindazonáltal Hamilton sem ül a babérjain. "Holnap többet kell kihoznunk a beállításokból, és jobb balanszra van szükségünk" - figyelmeztetett, úgyhogy érdemes figyelni, hogy a Mercedesnél ezúttal ki kerekedik felül a másikon a teljesítményoptimalizálási versenyben. Fordult már a kocka egyik napról a másikra, ami Kanadában is megtörténhet.

A lágy gumikon futott legjobb kört tekintve egyébként csupán 85 ezredmásodperc volt a különbség a Mercedes párosa között, Hamilton javára. A pilóták a versenyre való felkészülés jegyében szokás szerint hosszabb menetekkel töltötték a délután nagy részét - már akit nem állított félre valamilyen műszaki probléma, mint Jules Bianchit, Marcus Ericssont, vagy épp Sebastian Vettelt -, és érdekes módon Rosberg és Hamilton ma teljesen azonos programot futott, legalábbis ami az etapok hosszát illeti: 16 kört (ebből 14 teljeset) tettek meg a szuperlágy gumikon, majd a célig hátralévő időben, 5 mért körre átváltották a lágy keverékre.

Hamilton és Rosberg köridői másodpercben a szuperlágy gumin futott hosszú etapjukban Forrás: Gerse József (Origo)

Ezen a téren is Hamilton felé billent a mérleg, bár itt is csak épphogy. A szuperlágy gumikon 1:20.619-es átlagot jegyzett Rosberg 1:20.667-ével szemben, míg a keményebb keveréken 1:19.679-es átlagra volt képes, a német pedig 1:20.283-ra. (A számításban nincs benne Rosberg egy-egy kirívóan lassú köre.) A forgalom körülbelül egyformán zavart be mindkettejüknek, és amikor épp nem kellett más autókat kerülgetniük, a köridőik általában egy-két tizeden belül maradtak egymáshoz. Kérdés, hogy ha megváltoznak a hőmérsékleti viszonyok, illetve még hosszabb etapokat kell futni, melyik versenyző bánik majd jobban az abroncsokkal. A statisztika egyébként Hamiltonnak kedvez, hiszen korábban már háromszor győzött Kanadában, még a McLaren színeiben.

A brit ugyanakkor nem csak csapattársa, hanem a többi pilóta felől is érez némi nyomást. Túlságosan valószínűleg nem kell majd aggódnia, ám feltűnő, hogy a Mercedes mögötti mezőny ezúttal feltűnően kiegyenlített volt: a 3. Sebastian Vettelt és a 9. Jenson Buttont fél másodpercnél kisebb különbség választotta el. Vettel képzeletbeli dobogós eredménye annyiból csalóka, hogy egy váltóhiba következtében időt vesztett, és szokatlanul későn, a többiekhez képest jobb állapotú aszfalton teljesítette az időmérős szimulációját. Árulkodó lehet a Red Bull formájával kapcsolatban a mindössze a 12. pozícióban végző Daniel Ricciardo nyilatkozata is, aki "nem érzi magát otthon az autóban, ugyanakkor azt sem érzi, hogy másfél másodperccel le lenne maradva."

Kanadában a jelek szerint a Ferrari vezetheti a Mercedest követő üldözőbolyt, amely immár bátrabban mer agresszívebb motorbeállításokhoz nyúlni - versenyzőik mégis a leghosszabb egyenest tartalmazó harmadik szektorban szerepeltek a leggyengébben, ahol Kimi Räikkönent a Mercedeseken kívül Massa és Vettel, Alonsót pedig még Magnussen és Bottas is lenyomta. Kedvező fejlemény viszont a maranellóiaknak, hogy végre jól szerepelnek egy olyan pályán, amely stabilitást és jó tapadást kíván az autóktól - e területek régóta nem tartoznak az erősségeik közé.

Kimi Räikkönen 4. lett a tabellán, megelőzve csapattársát Forrás: AFP

A Ferrarinál természetesen nem dőlhetnek hátra, hiszen a már említett szoros mezőny miatt ugrásra készen állva ólálkodik mögöttük a Williams és a McLaren is. Mindkét csapat nagy reményekkel érkezett Montrealba, abban bízva, hogy autóiknak fekszik majd a lassú kanyarok sokasága, illetve a sok hosszú egyenes. Úgy tűnik, bejött a számításuk, és a Q3-ban való részvételük egyelőre biztosnak ígérkezik.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!