Vágólapra másolva!
A finn szerint az amúgy is lassú autóval versenyző Ferrari nem engedheti meg magának, különböző műszaki gondok miatt még több pontot veszítsen. A csapat formája pályáról pályára változik, de Räikkönen nem tapasztalt nagy előrelépést az idénykezdet óta.

Kimi Räikkönen 2014-es idénye egyelőre katasztrofálisan alakul: az első nyolc futamon 60 ponttal szerzett kevesebbet, mint csapattársa, Fernando Alonso, és a bajnoki tabellán 8 helyezés választja el őket. A finn az idény eleje óta küszködik a Ferrari kezelhetőségével, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon pedig a szokásosnál is több problémával szembesült: a Ferrari amúgy sem túl acélos motorját elővigyázatosságból lejjebb kellett tekernie, és a verseny elejétől kezdve fékproblémákkal küszködött.

A finn végül az utolsó pontszerző helyen, tizedikként ért célba, és a nyilatkozataiban nem tagadta, hogy elégedetlen a csapat teljesítményével. Szerinte a gyengélkedő autóval versenyző Ferrari nem engedhet meg magának hasonló problémákat, hiszen csak akkor van esélyük jó helyezést elérni, ha minden versenyen kihozzák magukból a maximumot.

„Arra kértek, hogy hűtsem a fékeket, miközben éppen harcolni próbáltam a többiekkel. Elég nehéz helyzetben voltam, hiszen már két kör után szóltak, hogy lassítsak le a fékproblémák miatt” – magyarázta a csalódott Räikkönen, akinek idén két 7. helyezés a legjobb eredménye. „Tudjuk, hogy ilyesminek nem szabadna megtörténnie, meg kell oldanunk a problémákat. Nem tehetjük meg, hogy már két kör után lelassítunk hasonló gondok miatt.”

Räikkönen szinte minden versenyen problémákkal szembesül Forrás: AFP

Räikkönen szerint a Ferrari egyszerűen „nem elég gyors ahhoz, hogy a problémák miatt további pontokat dobjon el”. Bár az istálló szinte minden nagydíjra komoly fejlesztésekkel érkezik, a 2007-es világbajnok elismerte, hogy nem tudtak eleget javulni az idény eleje óta. „Többé-kevésbé ugyanabban a helyzetben vagyunk” – mondta. „De sok múlik azon is, hogy éppen melyik pályán versenyzünk, és az melyik csapatnak fekszik.”

„Ausztriában hosszú egyenesek voltak, itt a Mercedes motoros autók működtek a legjobban” – magyarázta Räikkönen, aki azért nem csak negatívumokat talált a Ferrari idei munkájában. „Annyi biztos, hogy több területen is javulni tudtunk, és az autónk is sokkal jobban összeállt az első versenyhez képest.”

A finn még arról sem mondott le, hogy az idény későbbi szakaszában utolérhetik a Mercedes motoros csapatokat, ehhez azonban a mostaniaknál lényegesen nagyobb előrelépésekre lenne szükségük. „A motor és az aerodinamika terén is sokkal többet kellene javulnunk, ha fel akarunk zárkózni a Mercedesekre” – jelentette ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!