Vágólapra másolva!
A spanyol a határon autózott, és „meglepően jó kört” futott a Kanadai Nagydíj időmérőjén, de egyszerűen lassúnak tartja az autóját. Räikkönen szerint beváltak a Ferrari fejlesztései.

Újabb csalódást keltő időmérőn van túl a Ferrari, miután Fernando Alonso a 7., Kimi Räikkönen pedig csak a 10. helyet tudta megszerezni a Kanadai Nagydíj kvalifikációján. A spanyol a 6. helyen végző Daniel Ricciardótól is több mint 2 tizeddel elmaradt, Nico Rosberghez képest pedig majdnem egy másodperc volt a hátránya. A saját teljesítményével ennek ellenére elégedett volt, szerinte a Ferrari nem volt képes jobb eredményre a montreali pályán.

„Nagyon jó kört futottam – meglepően jót” – jelentette ki az időmérő után. „A többi autó nyilvánvalóan gyorsabb a miénknél. Az időmérő összes etapjában jobb volt a tempójuk, nem arról volt szó, hogy a Q3-ban hirtelen elénk kerültek. Nehéz szombatunk volt, és kiderült, hogy nem vagyunk elég gyorsak.”

Alonso a pénteki első szabadedzésen még az élen tudott végezni, és a második gyakorláson is biztató volt a tempója. Az időmérő után azonban azt állította, nem lepődött meg a Ferrari szombati küszködésén. „Idén sokszor végeztünk az első háromban a pénteki edzéseken, az időmérőn viszont egyszer sem, szóval tudtuk, hogy nehéz feladatunk lesz” – mondta.

Alonso a stratégiájában bízik Forrás: AFP

A spanyol úgy érzi, összességében jól működtek a Kanadában bevetett fejlesztéseik, de az időmérőn nem mindegyiket tudták használni. „Néhány új elem túlságosan felmelegszik a magas hőmérsékletek mellett, ezért vissza kellett térnünk a régi verziókhoz” – mondta. „Így nem sikerült annyit javulnunk, mint amire számítottunk.”

Alonso a gyenge időmérő után a stratégia segítségével szeretne előrébb kerülni a versenyeken. „Az lesz a legjobb, ha megvizsgáljuk, melyik gumikeverék működik jobban ilyen hőmérsékletek mellett. Tegnap elég egyértelmű volt, hogy a lágy gumik lesznek majd jobbak a versenyen, de a mai hőségben a szuperlágyak is jól teljesítettek” – magyarázta. „Ha holnap is ez lesz a helyzet, akkor lehet, hogy a szuperlágyakat használjuk többször a futamon, és beiktatunk egy extra bokszkiállást. Valamit tennünk kell, ha a többiek elé akarunk kerülni.”

Räikkönen a többiekkel ellentétben csak egy mért körrel próbálkozott a Q3-ban, és mivel ez nem sikerült tökéletesen, senkit nem tudott megelőzni. „Eléggé csúszkáltam, nem is éreztem jónak a körömet. Gyorsabb is lehettem volna, de sokkal többre nem képes az autónk” – mondta a finn, aki Alonsóhoz hasonlóan azt állítja, a Ferrari javult az előző versenyekhez képest.

„Működtek a fejlesztéseink. Ha nem tették volna jobbá az autónkat, akkor nem használnánk őket” – nyilatkozta. „A pálya vonalvezetése azonban nagyon megnehezíti a dolgunkat. Tudtuk, hogy itt nem leszünk könnyű helyzetben. Bahreinben is ez történt, és itt is hasonló lesz a történet.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!