Vágólapra másolva!
Bár sokak szerint a Forma-1-nek ki kellene használnia a közösségi média előnyeit, Ecclestone szerint ez csak rövid ideig érdekelné a közönséget. Paul Hembery szerint az F1-nek meg kell értenie, mit akarnak a rajongók.

Az utóbbi időben jelentősen csökkent a Forma-1 televíziós nézettsége olyan országokban is, amelyek a sportág kulcsfontosságú piacai közé tartoznak, például Németországban és Olaszországban. A Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosát, Bernie Ecclestone-t azonban egyelőre nem aggasztják a negatív adatok, hiszen szerinte rövidesen visszatérnek a rajongók a képernyők elé. Ecclestone azzal sem ért egyet, hogy az F1-nek – több más sportághoz hasonlóan – ki kellene használnia a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, és a Twitteren, a Facebookon és a Youtube-on is nagyobb teret kellene biztosítani az F1-es tartalmaknak.

„Szerintem a most érzékelhető változás nagyon rövid életű lesz – a közösségi oldalak iránt érdeklődő emberek hamarosan belátják majd, hogy azok nem is olyan jók, mint gondolták” – vélekedett Ecclestone, amikor az Autosport a csökkenő nézőszámokról kérdezte. Az üzletember csak akkor jelentetne meg hivatalos tartalmakat a közösségi oldalakon, ha a Forma-1 ezáltal még több pénzt tudna begyűjteni.

Ecclestone nem szeretne változtatni Forrás: AFP

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ezzel szemben úgy gondolja, a sportág érdekében muszáj kideríteni, milyenek a mai rajongók fogyasztási szokásai. „Nem csak technikai partnerként, hanem szponzorként is jelen vagyunk a Forma-1-ben” – mondta a brit. „Figyeljük, hogy hány ember nézi a közvetítéseket, és mi a véleményük a jelenlegi F1-ről. Az idei nézettségi adatok óriási csalódást jelentenek, ehhez kétség sem férhet.”

A BBC adatai szerint az iPlayer nézettsége tavaly 33 százalékkal emelkedett, és az élő rádióközvetítéseiket is sokkal többen hallgatták. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Forma-1 rajongóinak fogyasztási szokásai jelentősen megváltoztak, amit Hembery szerint nem szabad figyelmen kívül hagyni. Úgy véli, az F1 más sportágaktól is tanulhatna. „Megvizsgáltunk néhány tanulmányt, amelyet a Premier League és a Sky végzett el. Ők azt tapasztalták, hogy jelentősen megnőtt azok száma, akik a tévéközvetítések helyett iPaden nézik a meccseket. Egyértelmű, hogy sokan választják ezt az utat” – mondta.

„Néhány telekommunikációs vállalat saját digitális tartalmat szeretne létrehozni. Láthattuk, hogy a Movistar is hasonló céllal érkezett meg a Forma-1-be” – tette hozzá. „Változik a világ, és ez nem csak a Forma-1 esetében figyelhető meg – az emberek más módon követik a sportokat, máshogy szórakoznak.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!