Vágólapra másolva!
Bár Hamilton láthatóan kiakadt rá, amiért a miatta előkerült sárga zászlók akadályozták, Rosberg azt mondja, csak túl sokat kockáztatott a monacói időmérő végén. Hamillton azzal fenyegetőzik, hogy úgy fog reagálni, mint Senna, a Mercedest irányító Toto Wolff szerint viszont semmi nem történt.

Nico Rosberg vitatott körülmények között szerezte meg a pole pozíciót a Monacói Nagydíjra. Egyeseket Michael Schumacher 2006-os, a Rascasse-nál bemutatott, és a sportfelügyelők által szándékosnak minősített manőverére emlékeztette, hogy a Q3 végén kicsúszott a Mirabeau kanyarban, s éppen a miatta lengetett sárga zászlók kényszerítették lassításra csapattársát, az első rajtkockáért még versenyben lévő Lewis Hamiltont.

Hamilton láthatóan dühös volt Rosbergre, s bár feltűnően szűkszavúan nyilatkozott, nem volt hajlandó nyíltan szándékossággal gyanúsítani. Viszont nem mondta azt sem, hogy a vetélytársa egyszerűen hibázott. „Ki tudja? Én nem állítok semmit" – vonta meg a vállát. „Még soha nem kerültem ilyen helyzetbe."

„Nico egész hétvégén gyors volt, végig a lemaradásomat próbáltam behozni" – tette hozzá. „Tudtam, hogy az utolsó körömet kezdem meg, több lehetőségem nem lesz. Azon a ponton két (századdal) vezettem. A köröm pole-t ért volna, de ez már valószínűleg nem számít."

Hamilton láthatóan nem volt elragadtatva Forrás: AFP/Anne-Christine Poujoulat

A részidők ezt nem támasztják alá: az első szektorban, amely épp a baleset helyszínénél ér véget, Rosberg érte el a legjobb részidőt még a Q3 elején. Ő boldog volt az eredménye miatt, jóllehet, elismerte, hogy „nem így akartam befejezni. Az örömömet kétségkívül elrontja ez az incidens, de az első hely mindenképpen első hely. Bocsánatot kértem Lewistól, többet nem tehetek."

Rosberg azt állította, egyszerűen túl későn fékezett. „Tudtam, hogy az elsőre futott biztonsági köröm nagyon jól sikerült, ezért megpróbáltam még keményebben nyomni a gázt, és közben túlfeszítettem a húrt" – magyarázta. „Igyekeztem befordulni a kanyarba, de aztán rájöttem, hogy akkor neki fogok menni a falnak. Kevésen múlt, valahogy azonban sikerült kimenekülnöm a szervizútra."

„Azt hittem, ezzel lőttek (a pole-omnak). Biztos voltam benne, hogy a pálya gyorsabb lesz, és meg fognak előzni." Szerinte „az adatokból egyértelműen kiderül, hogy egyszerűen túl későn fékeztem, amitől leblokkoltak a kerekeim." Hozzátette: „Természetesen sajnálom, hogy Lewis így járt. Mielőtt elkezdtem tolatni, és megláttam a visszapillantó tükörben, nem is tudtam, pontosan hol tart a pályán."

A sportfelügyelők némi töprengés után hivatalosan is eljárást indítottak az ügyben, és beidézték Rosberget, valamint a Mercedes képviselőit, de egyelőre nem világos, hogy szándékosság gyanújával, vagy azért, mert veszélyesen kezdett el visszatolatni a pálya felé a szervizúton.

Hamilton és Rosberg viszonya a világbajnokság első negyedében barátságos maradt, ám sokan – köztük Alain Prost – biztosak benne, hogy előbb-utóbb feszültebbé fog válni. A monacói incidens egymás ellen fordíthatja őket, mert bármilyen ítélet is születik, valamelyikük várhatóan elégedetlen lesz vele.

Egy órával később, a BBC-nek Hamilton már nyíltabban sugallta, hogy Rosberg direkt rontotta el a körét. „Tudnom kellett volna, hogy ez lesz" – jelentette ki. „Fogalmam sincs, (Ayrton) Senna és Prost megbeszélték-e a nézeteltérésüket, de nekem tetszett, ahogy Senna kezelte a dolgot, ezért róla fogok példát venni." A két említett vetélytárs viszonya 1989-ben és 1990-ben mérgesedett el, és két szuzukai ütközésben csúcsosodott ki. A másodikkal kapcsolatban Senna utólag elismerte, hogy szándékosan ment neki Prostnak.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff viszont „baromságnak" nevezte, hogy Rosberg direkt hibázott volna. „Elvétette a féktávot, ezért kimenekült a szervizútra. Többet nem érdemes hozzátenni" – vélte. „Tudom, hogy az emberek valamilyen szaftos sztorira vágynak, de ez egyszerűen baromság." Hamilton viselkedését Wolff azzal magyarázta, hogy „ha csak második leszel a csapattársad mögött, aki megszerzi az első helyet, nincs okod örülni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!