Vágólapra másolva!
A német úgy véli, a Force India az idény végéig megtarthatja jelenlegi pozícióját a bajnokságban, de ehhez a fejlesztési versenyben sem szabad lemaradniuk.

A Force India még egyetlen Forma-1-es idényét sem kezdte olyan jól, mint a 2014-est: négy futam után csak a Mercedes és a Red Bull előzi meg őket a konstruktőri világbajnokságban, az egyéni pontversenyben pedig Nico Hülkenberg a 4. helyen áll. Bahreinben Sergio Pérez még a dobogóra is felállhatott, miután csak a két Mercedes volt gyorsabb nála.

Noha sokan arra számítanak, hogy a kezdeti lendület után a Force India fokozatosan hátracsúszik majd az erősorrendben, Hülkenberg hisz benne, hogy az idény végéig meg tudják tartani a pozíciójukat. „Harmadikak vagyunk a bajnokságban, és ott is akarunk maradni” – jelentette ki. „Egyelőre kifizetődött a télen végzett kemény munkánk, de tudjuk, hogy a Forma-1-ben mindig fejlesztési verseny zajlik – az erősorrend akár hétvégéről hétvégére változhat. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy megtartsuk a jelenlegi pozíciónkat.”

Hülkenberg végre a dobogóra is szeretne felállni Forrás: xpbimages.com/Xpb.Cc

Bár az évek óta magas szinten teljesítő Hülkenbergnek még mindig nem sikerült megszereznie az első dobogós helyezését a Forma-1-ben, a német elégedett az eddigi versenyek eredményeivel. „Élveztem az idény első futamait” – mondta. „Jobban sikerültek, mint amire a téli tesztek után számítottunk, és jó érzés folyamatosan gyűjtögetni a pontokat. 36 pontot szereztem, és 4. vagyok a bajnokságban – szerintem ez remek teljesítmény. Az autónk mindenhol jól működött, és a lehetőségeink többségét sikerült kihasználnunk. A kiegyensúlyozottság az egyik legerősebb pontunk.”

Hülkenberg ezért a következő versenyhétvégén, Barcelonában is jó eredményre számít, bár szerinte minden istállónak nehéz dolga lesz a Spanyol Nagydíjon. „Tökéletesen ismerjük a pályát, mégis egy trükkös, nehéz helyszínről beszélhetünk – itt különösen fontos, hogy optimális legyen az autónk balansza. Ha vagyunk teljesen elégedettek az autónkat, az a köridőnkön is meglátszódhat” – magyarázta a német „A pálya utolsó részén, a lassú kanyarokban a kigyorsítások is fontosak, ez pedig kedvezhet nekünk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!