Vágólapra másolva!
Maximalista, ezért nem teljesen elégedett azzal, hogy az idén kétszer is épphogy meg tudta védeni az 1. helyet csapattársával, Nico Rosberggel szemben. Olyan fölénnyel akar nyerni, mint Malajziában és Kínában.

Egyelőre folyamatosan változik, hogy a Mercedes két versenyzője közül melyik nyújt erősebb teljesítményt az adott versenyhétvégén, de Lewis Hamilton már két győzelmet aratott úgy, hogy Nico Rosberg érezhetően gyorsabb volt nála, csak nem tudott előzni. A brit versenyző legutóbb, a Spanyol Nagydíjon is így nyert, átvéve a vezetést a bajnoki tabellán, ám ezzel nem maradéktalanul elégedett.

"Nem vagyok negatív hozzáállású, csupán tökéletességre törekvő. A legtöbben örülnének, hogy 'hurrá, megnyertem a futamot, és az üldözőm hiába loholt a sarkamban, mégis én győztem'. Nekem viszont gyorsabbnak kellett volna lennem. Nem szabadott volna ennyire nehéz feladatomnak lennie"- idézte Hamiltont az Autosport. "Mint említettem, a tökéletességre törekszem. Nincs szó arról, hogy elégedetlen volnék."

"Lelkesítő, hogy nyertem, és csakúgy, mint Bahreinben, hihetetlenül jól éreztem magam utána. Ugyanakkor tudom, hogy mire vagyok képes, és úgy érzem, (a végeredménynek) nem lett volna szabad ennyire szorosnak lennie" - tette hozzá. "Ez az, aminek az elkerüléséért dolgozom. A cél, hogy úgy végezzek az élen, mint Malajziában vagy Kínában."

Hamilton úgy akarja verni Rosberget, mint Kínában Forrás: AFP/Mark Ralston

Az említett két futamon 17-18 másodperces előnnyel ért célba Rosberg előtt. Barcelonában viszont, ahogy korábban Bahreinben is, kicsit szenvedett a beállításokkal - ezúttal a túlkormányozottsággal volt gondja -, ezért a táv végén keményen kellett védekeznie csapattársával szemben, aki ráadásul mindkétszer a lágyabb gumikon támadhatott.

Hogy Hamilton és Rosberg meddig küzdhet egymással a vb-címért a többiek komolyabb ellenállása nélkül, az kérdéses. A Mercedes motorja egyelőre kétségtelenül erősebb a Ferrariénál és a Renault-énál, de a rivális gyártók igyekeznek lefaragni a hátrányukat, és átvenni az uralmat az erőforrások terén. A Renault-nál hisznek abban, hogy sikerrel járhatnak. "Semmilyen leküzdhetetlen akadályt sem látunk a motorunkban" - jelentette ki Rob White, a vállalat motorrészlegének főnöke. "Jelentős fejlesztések vannak készülőben, és jónéhány újítást bevethetünk a jövőben."

"Úgy vélem, a legokosabb döntés az, ha a lehető legtöbbet aknázzuk ki a specifikáció megváltoztatásának lehetőségéből." Ezzel arra utalt, hogy az idei szezon után a motorgyártóknak lesz egy kivételes lehetőségük arra, hogy változtassanak az előzőleg homologizált erőforráson.

White mindazonáltal nem hiszi, hogy a Mercedes előnye abból származik, hogy a kompresszor és a turbina szétválasztásával különleges elrendezést választottak a turbóhoz. "Nincs szó arról, hogy mi nem vettük fontolóra ezt az ötletet, vagy arról, hogy amikor megláttuk, felkiáltottunk volna, hogy 'heuréka, ez milyen jó ötlet lett volna!'" - közölte. "Nem gondoljuk, hogy a Mercedesnek döntő előnye származik belőle, vagy éppen mi szenvednénk jelentős hátrányt miatta."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!