Vágólapra másolva!
Barcelonában és Monacóban nem a motorok jelentik a meghatározó tényezőt, ráadásul a Renault is ígéretes előrelépést vár a hétvégén. A kasztni terén pedig sokan eddig is a Red Bull tartották a mezőny legjobbjának.

Bár a Mercedes eddig mind a négy idei nagydíjat megnyerte, a csapat elsöprő fölényét sokan főleg a hajtásláncnak tulajdonítják. Ami a kasztnit illeti, szerintük továbbra is a Red Bull jelenti az etalont, márpedig a következő két versenyen, Barcelonában és Monacóban inkább ez fog számítani, mint a motorteljesítmény – vagyis a Mercedes nem veheti biztosra a győzelmeket.

Ráadásul a Renault sportprogramját a pálya mellől irányító Rémi Taffin a motorok frontján is jelentős előrelépést ígért. Azt mondta, továbbra is „inkább realista, nem optimista", de hozzátette: „annyit nyugodtan kijelenthetünk, hogy Barcelona és Monaco nem különösebben érzékeny a motorerőre. Az energiamenedzsmentre viszont igen, ezért a megfelelően működő hajtáslánc ott is fontos lesz."

„Montrealra már közel száz százalékos motort szeretnénk. A helyzetünk összességében ígéretesnek tűnik, ugyanakkor nem feledkezhetünk meg a megbízhatóságról sem. Szerintem a Renault ezzel a témával még sohasem foglalkozott olyan intenzíven, mint most."

A Red Bull egyre nagyobb fenyegetést jelenthet a Mercedesre Forrás: Red Bull

Mivel a motorokat homologizálták, a hardveren már csak korlátozott mértékben szabad változtatni, ez azonban Taffin szerint nem akadályozza meg, hogy a Renault nagyot lépjen előre. „A teljesítmény a szoftver, és részben a hardver fejlesztésének köszönhetően javulhat" – mondta. „Ha például megoldunk néhány problémát a V6-ossal kapcsolatban, talán kicsit többet hozhatunk ki belőle. Ha rábukkanunk valamire, az akár kétszeres vagy háromszoros hatással is járhat."

Az előző futamokon a szokásosnál nagyobb figyelem irányult az üzemanyagokra is. A Red Bullnál úgy vélték, a Ferrari Kínában többek között egy új Shell benzin jóvoltából lett gyorsabb, míg az átfolyásmérőkkel kapcsolatos gondjaikban szerepet játszhatott az általuk használt Total üzemanyag összetétele. Taffin úgy véli, az idén ezen a téren is várható fejlődés.

„A teljesítményben nem csak a V6-os turbó és a villanymotoros rendszer játszik szerepet" – mutatott rá. „Érdemes megemlékezni az olajról és a benzinről is. A Totallal az üzemanyagok kapcsán zajló együttműködésünktől sokat várunk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!