Vágólapra másolva!
A bajnokságban soron következő versenypályák nem szokványosak, ezért csak a szezon félideje előtt kap tisztább képet a csapat arról, hogy mennyire váltak be a fejlesztései. Ha nem hoznak kielégítő eredményt, a McLaren agresszívabb szemléletre válthat.

A McLaren továbbra sem találja azt a formáját, amellyel a szezon első két versenyén a pilótái a középmezőny elején harcoltak. A Malajziai Nagydíj óta eltelt három futamon a csapat pont nélkül maradt, holott arra számítottak, hogy felvehetik a küzdelmet a Mercedest követő üldözőboly tagjaival.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója magabiztosan nyilatkozott a folytatásról, mert állítása szerint hamarosan változhat a helyzet. "Alapos vizsgálatot kellett végeznünk, hogy megértsük, miért nem teljesít az autó úgy, ahogy elvárjuk, és miképp javíthatnánk rajta. Még a különböző eljárásainkat is felülvizsgáltuk, illetve azt is, ahogy napi szinten az autót fejlesztjük. Mostanra mindent helyre raktunk" - közölte a csapat telefonos konferenciáján. "Tény, hogy elég hátulról kell felzárkóznunk, de remek ütemben haladnak a fejlesztéseink."

Jenson Button nemrég úgy fogalmazott: a teljesítmény javítását célzó újítások mellett a csapatnak még azzal is van dolga, hogy alaposabban megértse az autó alapvető tulajdonságait. Boullier úgy véli, a következő versenyhelyszínen nem domborodnak majd ki az MP4-29 gyengeségei annyira, mint az előzőeken.

A McLaren készen áll a fejlődésre Boullier szerint Forrás: AFP

"Monaco talán nem lesz rossz számunkra" - mondta. "Ennek oka, hogy az autónk balansza jó a lassú kanyarokban, és megfelelően vezethető." Boullier mégsem gondolja azt, hogy a következő hetekben egy csapásra ugrásszerűen javulhat a McLaren nyers tempója. "A monacói és a kanadai pálya különleges vonalvezetésű, ezért arra a kérdésre, hogy mennyire és milyen gyorsan tudunk felkapaszkodni, Ausztriában és Silverstone-ban kapjuk meg az igazi választ" - nyilatkozta. "Nem állítom, hogy Silverstone-ban nyerni fogunk, de többet megtudunk arról, hogy mire vagyunk képesek a felzárkózásban."

A wokingiak ugyanakkor nem tervezik minden erejükkel átállni a 2015-ös autó fejlesztésére, ha a Brit Nagydíjig sem érnek el áttörést.

"Nem hiszem, hogy 2015-re irányítjuk át a figyelmünket" - mondta Boullier. "A szélcsatornás megszorítással és a 30/30 szabállyal (amelynek értelmében egy csapatnak be kell osztania a szélcsatorna és a CFD használatát, és heti 30 óra szélcsatornás tesztelés, illetve átlagosan 30 teraflopnyi számítási kapacitás a két véglet) már nem az a helyzet, mint a régi szép időkben, amikor egész héten, éjjel-nappal dolgozhattunk a szélcsatornában."

"Ugyanakkor lehetséges, hogy Silverstone-ban húzunk egy vonalat, és inkább átváltunk egy radikálisabb koncepcióra ahelyett, hogy teljes erővel a 2015-ös autóra kezdenénk koncentrálni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!