Vágólapra másolva!
Az egyenesben és a kigyorsításnál állva hagyták a Ferrarit a Bahreini Nagydíjon. Alonso úgy látja, a 9-10. hely reális volt.

A két Ferrari a 9-10. helyen végzett a villanyfényes Bahreini Nagydíjon, amelyen a legjobb nyolc közé a Mercedes-motoros csapatok mellett csak a két Red Bull tudott beférkőzni. A verseny után Kimi Räikkönen, aki Jenson Button kiesésének köszönhetően szerezte meg az utolsó pontot, figyelmeztetett, hogy a Ferrarinak le kell dolgoznia a hátrányát a motorerő terén.

„Úgy tűnt, a mercedeses autók az egyenesben könnyedén megelőztek minket. Az egyik Force India úgy hagyott állva a 8-as kanyar kijáratánál, mintha egy másik ligában versenyezne" – mondta. „Ez meglepett. Igaz, hogy épp akkor érkezett meg a bokszból, de még az én gumijaim is csak néhány körösek voltak. Tűrhetően jöttem ki a kanyarból, ő azonban bebújt mellém, és elhúzott; nem tehettem semmit. És a következő kanyarból szintén eszméletlenül jól gyorsított ki, tehát nem csupán a lóerőkről van szó."

Räikkönen autójának a rajt után Malajziához hasonlóan ismét nekikoccant Kevin Magnussen a McLarennel, majd Danyiil Kvjattal is volt egy afférja a pályán, de elismerte, hogy az eredménye nem emiatt maradt el a várttól. „Nagyon csalódott vagyok, mert az időmérő után azt hittem, ma jobban fogunk szerepelni. A rajtom nem sikerült jól, azonnal vesztettem több helyet is" – mondta, de hozzátette: „Az autónk összességében vezethetőbbé vált az első versenyekhez képest, ami bizakodóvá tesz a következőkkel kapcsolatban."

Räikkönen lassúnak érezte a Ferrarit az egyenesben Forrás: Ferrari

Fernando Alonso négy hellyel Räikkönen mögül startolt, ám közvetlenül előtte ért célba, és úgy vélte, a Ferrari nem is lett volna képes többre. „Úgy végeztünk a 9-10. helyen, hogy nem voltak gondjaink, és nem ütköztünk senkivel. Ma ennyi telt tőlünk" – mondta. „Háromszor nyertem meg ezt a nagydíjat, és azóta nem felejtettem el, hogy kell itt vezetni. Azért lettünk kilencedikek és tízedikek, mert nyolcan jobbak voltak nálunk."

Alonso ettől függetlenül méltatta a Ferrarit, amiért megjavították az autóját, miután az időmérő folyamán lelassult az egyenesben. „A rajt és a stratégia tökéletes volt. A Safety Car is segített minket, mert kicsit ledolgozhattuk a hátrányunkat, és spórolhattunk a benzinnel, de ez sem bizonyult elégnek" – mondta, hozzátéve, hogy a Ferrarinak már a kedden kezdődő, kétnapos bahreini teszten, amelyen ő fog vezetni, meg kell kezdenie a felzárkózást.

A csapat technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a Ferrarinak nem kedvezett a szahíri vonalvezetés. „Ma nem is kérhettünk volna többet sem az autónktól, sem a versenyzőinktől, mert a végsebesség hiánya behatárolta a teljesítményünket" – mutatott rá. „Ezért defenzív szellemben kellett versenyeznünk, s még ha a középső szektorban, ahol a legtöbb kanyar van, az F14 T ütőképes is volt, ahhoz nem eléggé, hogy Fernando és Kimi megtámadhassa az ellenfeleit."

Bahreinben a Ferrari mindössze 3 pontot szerzett, míg a Mercedes 43-at, a Force India 25-öt, a Red Bull 20-at, és még a Williams is 10-et.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!