Vágólapra másolva!
A brit szerint a címvédőnek most kell megmutatnia, hogy nehéz helyzetben is képes a csapat vezére lenni. A nézők érdekében Hamilton változtatna a szabadedzésre vonatkozó szabályokon.

Lewis Hamilton úgy véli, elérkezett az idő, hogy Sebastian Vettel a csapat vezéregyéniségeként próbálja meg kivezetni a Red Bullt a 2014-es idény elején tapasztalt nehéz helyzetből. Noha a címvédő istálló jobban szerepel, mint amire a téli tesztek alapján számítani lehetett, ők is csak a Mercedesek mögötti pozíciókért tudnak megküzdeni a többi csapattal. Vettelnek ráadásul fiatal csapattársával, Daniel Ricciardóval is meggyűlik a baja, az ausztrál ugyanis az eddigi nagydíjakon tartani tudta vele a lépést, sőt többször gyorsabbnak bizonyult nála.

„Négyszeres világbajnokként Sebastiannak vezéregyéniséggé kell válnia a csapatán belül” – nyilatkozta a Bild am Sonntagnak Hamilton, akinek egyelőre nincsenek hasonló gondjai: az eddigi négy futamból hármat megnyert, és három pole pozíciót is szerzett. „Amikor nehéz helyzetbe kerülünk, akkor kell megmutatnunk a csapatnak, hogy képesek vagyunk vezérré előlépni.”

Hamilton biztos benne, hogy a nehézségeik ellenére a Red Bull és Vettel is képes lesz felzárkózni a Mercedes mögé, ha a Renault megoldja a motorproblémáit. „A hajtáslánctól eltekintve erős az autójuk” – mondta a brit. „Nem hiszem, hogy sokáig megmarad a jelenlegi erősorrend.”

Hamilton sajnálja az eseménytelen edzésekre kilátogató nézőket Forrás: AFP

Hamilton eddigi egyetlen komoly ellenfele Nico Rosberg volt az idényben, aki a legutóbbi három versenyen a második helyen futott be mögötte. Bár Toto Wolff a múlt héten megszellőztette, hogy a Mercedes a jövőben csapatutasítást alkalmazhat a két versenyző csatája esetén, Hamilton szerint erre nem lesz szükség. „Mindketten tudjuk, mit csinálunk” – jelentette ki. „Nico gyors és agresszív, de nem vadul agresszív, csak a megfelelő mértékben” – magyarázta. „Az igazi problémám az, hogy gyorsabb, mint valaha.”

Hamilton arról is beszélt, milyen változtatásokat lehetne bevezetni a Forma-1-ben az izgalmasabb hétvégék érdekében. Szerinte elsősorban a szabadedzések struktúráján kellene változtatni, manapság ugyanis gyakran előfordul, hogy a gyakorlásokon alig teljesítenek kört a csapatok, ami unalmassá teheti az F1-et a kilátogató nézők számára. A Kínai Nagydíj harmadik edzésén például négy versenyző – köztük a két Mercedes – maradt mért kör nélkül, és a vizes pályán a többiek is a szokásosnál kevesebb kört tettek meg.

„Együttérzek azokkal az emberekkel, akiknek fél óráig azt kell nézniük, hogy egy autó köröz a pályán – szerintem találhatnánk jobb megoldást is” – vélekedett. „Amikor annak idején bekapcsoltam a tévét, hogy Forma-1-et nézzek, én is több versenyzőt akartam látni.”

A pénteki edzések első 30 percére a csapatok az idei évtől kapnak egy extra szettet a keményebb abroncsból, de Hamilton szerint ez még nem oldja meg a problémát. „A motor miatt sem tehetünk meg túl sok kilométert, ezért edzésenként maximum 15-16 kört teljesítünk” – mondta. „Majdnem arra lenne szükség, hogy kapjunk egy extra motort – azt biztosan kihasználnánk, egy edzésen 30-40 kört is megtennénk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!