A Ferrari az idény mindkét versenyét az élboly mögött célba érve zárta, de az Ausztráliában és Malajziában is a 4. helyet megkaparintó Fernando Alonsónak egyik alkalommal sem volt reális sansza a győzelemre. Mindazonáltal úgy gondolja, hogy Szepangban hiába volt hasonló hátránya a győztes Mercedeshez képest, mint Melbourne-ben, a csapat előrelépett.
"Kicsit gyorsabbak voltunk, mint Melbourne-ben. Való igaz, hogy ott is 35 másodperccel értünk célba Rosberg mögött (mint Hamilton mögött Szepangban), de egyszer beküldték a Safety Cart. Anélkül egy perccel követtük volna a Mercedest. A lemaradást most lefaragtuk 35 másodpercre, ami viszont még mindig nem elég, ennél erősebben kell teljesítenünk" - idézte az Autosport Alonsót.
Csapattársa, Kimi Räikkönen hasonlóképpen vélekedett, bár ő Malajziában nem szerzett pontot, miután defektet kapott, illetve az autója is megsérült a Kevin Magnussennel történt koccanás következtében. "Örömteli, hogy sokkal jobban teljesítettünk itt. Az eredmények ezt nyilván nem mutatják, de kellemes látni, hogy a helyes irányba tartunk" - mondta. "Az autó hasonló volt az előző versenyhez képest, de a pálya vonalvezetése kicsit segített rajtunk. A következő futamra kapni fogunk új alkatrészeket, így az autó eleje jobban megfelelhet az ízlésemnek, és egyre inkább úgy vezethetem, ahogy szeretem."
"Azt hiszem, egész jól megértettük, hogy mit kell tennünk, és hova kell eljutnunk ahhoz, hogy jobbnak érezzem az autót. Ha ez sikerül, sokkal gyorsabbak lehetünk." A finn már a Malajziai Nagydíj pénteki edzésnapján is úgy fogalmazott, hogy elkezdett jobban összecsiszolódni az F14T-vel, amelynek beállításait korábban nem tudta tökéletesen a stílusához igazítani.
A javulás ellenére Alonso nem számít arra, hogy a Ferrari egy csapásra az élmezőnyben találhatja magát a bahreini hévégén. "Nem hiszem, hogy Bahreinben sokat változna a helyzet. Csupán néhány nap, és máris újra pályára hajtunk, tehát az autók többé-kevésbé változatlanok lesznek" - közölte. "Megint nehéz feladatunk lesz, de eddig valahogy mindig sikerült a legjobb öt között végeznünk, ami a jelenlegi teljesítményünk mellett hasznos pontokat eredményezett."
Szerinte a szahíri pályán a magas végsebesség, valamint a féktávon való stabilitás a legfontosabb a köridő szempontjából. Úgy véli, a szepangihoz képest keményebb kigyorsítások miatt a benzinnel nehezebb lesz takarékoskodni ott."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!