Vágólapra másolva!
Massa és Kobajasi melbourne-i balesete után sokan úgy gondolják, hogy az új orrok veszélyesek lehetnek. Newey erre már a szezon előtt figyelmeztetett.

Noha a sokak által csúnyának tartott, alacsonyabb orrkúpokat éppen a biztonság javítása érdekében vezették be a 2014-es szezonban, egyre többen aggódnak amiatt, hogy az új megoldások mégis veszélyesek lehetnek.

Az orrokat azzal a céllal alakították át, hogy ráfutásos balesetek esetén a hátul lévő autó kisebb eséllyel repüljön fel a levegőbe. Ezen a téren valószínűleg sikerült is csökkenteni a veszélyt, az idei orrkúpok azonban újabb biztonsági kérdéseket vetettek fel. Adrian Newey már a téli tesztek előtt úgy nyilatkozott, hogy az idei megoldások veszélyesek lehetnek, mivel az autók hátsó ütközési zónája magasabban van, mint az első. Szerinte ezért előfordulhat, hogy ráfutásos balesetek esetén mostantól „éppen az ellenkezője történik, mint eddig, és az autók lényegében beszorulnak az előttük lévő jármű alá.”

Massa autójának hátulja felemelkedett az ütközés után Forrás: AFP

Hasonló balesetet rögtön az első versenyhétvégén, Melbourne-ben is láthattunk, amikor a fékhibával küszködő Kamui Kobajasi hátulról belerohant Felipe Massa autójába a verseny első kanyarjában. A felvételeken jól látszott, hogy a Caterham orra valóban a Williams alá került, és Massa autójának hátulja a levegőbe emelkedett. Az adott pályaszakaszon viszonylag lassan haladtak a versenyzők, azonban elképzelhető, hogy egy nagyobb tempónál történt ütközés esetén az elöl lévő autó hátulja akár a hátsó versenyző sisakját is eltalálhatja.

A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe februárban megvédte az új orrokat. Szerinte nem létezik egyetlen tökéletes megoldás, amely minden típusú ütközés esetén megfelelő védelmet nyújtana, de a csapatok képviselőiből álló Technikai Munkacsoport a lehető legjobb megoldással állt elő.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!