Vágólapra másolva!
Christian Horner azt sem tartja kizártnak, hogy a hétvégi idénynyitón így lesz. Ugyanakkor még Dietrich Mateschitz szerint is jót tehet a sportnak, ha véget ér a Red Bull uralma.

A legtöbben már biztosra veszik, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, amikor elkezdődik a Forma-1 2014-es szezonja, megfosztják trónjától a pályákat négy éve uraló Red Bullt. Közéjük tartozik a csapat főnöke, Christian Horner is, aki a The Times kérdésére, hogy szerinte ki fogja nyerni az idei vb-címet, azt felelte: „Lewis (Hamilton) vagy Nico (Rosberg) – ki más?"

Ha a Mercedesek „Melbourne-ben kétszer leköröznek mindenkit, az előszezoni teszteken látottak alapján az sem lesz meglepetés" – tette hozzá a Guardiannek. „Többet fektettek a felkészülésbe, és korábban hozzá is láttak. Ezzel előnyös helyzetbe hozták magukat." Horner elismerte, hogy a Red Bull egyelőre nincs jó formában, de figyelmeztetett, hogy „mindenki csak saját felelősségre írhat le minket."

Jenson Button alighanem sokak véleményét visszhangozta, amikor a Telegraphnak kijelentette, hogy a Red Bull bukása jót fog tenni a sportnak. „Szomorú, hogy ezt kell mondanom, de így van. Túlságosan nyomasztó volt a fölényük" – vélte a 2009-es világbajnok.

Érdekes módon egyetért ezzel a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is. „Két, egymással ellentétes érzés dolgozik bennem" – ismerte el. „Nézőként örülök, hogy a küzdelem ismét izgalmasabb lesz – talán az uralmunknak tényleg befellegzett." Bár sokan kíváncsiak rá, hogy Sebastian Vettel jól fogja-e viselni a megváltozott helyzetet, Mateschitz szerint „nem fog számára gondot okozni, hogy megbirkózzon vele. Az egész csapathoz hasonlóan ő is elfogadja a kihívást."

Már a Mercedesnél sem titkolják, hogy az esélyesek közé sorolják magukat Forrás: Mercedes

A Mercedesnél a kötelező óvatosság ellenére sem titkolják, hogy úgy hiszik, jó esélyekkel vágnak neki az idénynek. „Nem becsüljük le a riválisainkat, akiket szokás szerint hihetetlenül nehéz lesz legyőzni, de úgy érzem, rendelkezésemre állnak a sikerhez szükséges eszközök. Már alig várom, hogy elkezdődjön az idény" – nyilatkozta Hamilton. Niki Lauda pedig az ORF-nek azt mondta: „Nem szívesen ismerem el, de arra számítok, hogy az első három rajthelyet Mercedes-motoros autók fogják megszerezni" Melbourne-ben.

Nem hibáztatják Newey-t

Noha a Red Bull problémái nem kizárólag a Renault hajtásláncában, hanem az RB10 konstrukciójában is gyökereznek, Horner a Guardiannek adott interjújában védelmébe vette az istálló technikai igazgatóját, Adrian Neweyt. „Szokása szerint mindent agresszíven épített be az autóba, hogy maximálisan kihasználja az aerodinamikai előnyöket" – magyarázta. „Néha elkerülhetetlenül átlépjük a határt, ha meg akarjuk találni, ez másképp nem lehetséges. Inkább kelljen megbízhatóvá tennünk egy gyors autót, mint egy megbízhatót gyorssá. Az nehezebb lenne, és szerintem alapvetően jó kocsink van."

Horner szerint a Red Bull abból a szempontból hátrányban van a Mercedes GP-hez és a Ferrarihoz képest, hogy nem teljesen gyári csapat, így a motor integrációja sem megy nekik annyira simán. Ugyanakkor továbbra is abban látja a Red Bull vergődésének legfőbb okát, hogy tavaly túl későn álltak át a 2014-es fejlesztési programra.

„Visszanézve egyértelmű, hogy bölcsebb lett volna hamarabb elkezdenünk az új autóra koncentrálni" – mondta a Red Bulletinnek. „De augusztusban még senki nem tudhatta, hogy a szezon végén akkora előnyünk lesz."

A hétvégén kezdődő szezonról itt olvashatják az előzetesünket.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!