Vágólapra másolva!
Bár a jerezi teszten a köridők jelentősen elmaradtak a tavalyiaktól, mérnökök és versenyzők egyetértenek abban, hogy a tempó a fejlesztéseknek köszönhetően hamar fel fog pörögni.

A január végén rendezett jerezi teszten, ahol a 2014-es autók először léptek pályára, a legjobb köridő több mint 5 másodperccel maradt el az egy évvel ezelőttitől, ami tovább táplálta azokat a félelmeket, hogy a Forma-1 a technikai szabálymódosítások miatt jelentősen lelassul a idén.

Több versenyző is említette, hogy míg az autók az egyenesben gyorsabbak lettek, a kanyarsebességük elmarad az elvárhatótól. Ez elsősorban a betiltott befújt diffúzor hiányára, a kisebb méretű hátsó szárnyra, a nagyobb tömegre és a keményebb keverékű gumikra vezethető vissza. Ráadásul Jerezben a csapatok még alapszintű aerodinamikai konfigurációban küldték a pályára az autóikat, mert elsősorban az új rendszerek működésének biztosítása volt a céljuk. A Ferrari technikai igazgatója, James Allison azonban úgy véli, a tempó hamar fel fog pörögni.

„Nézzük csak meg a hátsó vezetőszárnyakat! Nagyjából olyanok, mint Kanadában szoktak lenni. Jelenleg a leszorítóerő is ennek megfelelő. Nincs befújt diffúzor sem" – emlékeztetett. „Az új szabályok azonban új lehetőségeket is nyitnak, ezért nagyon hamar fogunk találni jelentős mértékű leszorítóerőt. Nem tudhatjuk, mikor kezd majd lassulni a fejlődés üteme, de egyelőre semmilyen jel nem utal rá."

A jerezi köridők nem voltak mérvadók Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

Adrian Sutil már korábban megjegyezte, hogy szerinte az idény végéig 4 másodperccel fognak gyorsulni az autók, és most hasonló véleményt fogalmazott meg Jenson Button is. „Már az első versenyen is mindenki sokkal gyorsabb lesz" – jelentette ki. „És az év végére talán nem leszünk sokkal elmaradva (a korábbi szinttől), talán csak pár másodperccel."

A melbourne-i idénynyitó előtt még két, egyenként négynapos tesztet fognak rendezni, mindkettőt Bahreinben. Noha azokon a csapatok már többet foglalkoznak majd a köridőket befolyásoló fejlesztésekkel és beállításokkal, a Williams vezető tesztmérnöke, Rod Nelson figyelmeztetett rá, hogy az autók valódi tempójára csak az utolsó napokban derülhet fény.

„A teendőket tartalmazó listámon úgy háromszáz feladat van, és azt hiszem, eddig csak nagyjából ötvennél tartunk" – mondta. „Rengeteg dolgunk van. Teljesítenünk kell egy egész versenytávot, ami nem az időmérős tempóról szól. El kell végeznünk egy csomó tesztet, például azért, hogy lemérjük a gumik kopását az első körben nyújtott tapadásukhoz képest. És sok aerodinamikai alkatrész, amit Melbourne-ben akarunk bevetni, csak a második bahreini tesztre fog megérkezni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!