Élő:
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul szerint egy nulláról induló csapatnak mindenképpen hosszú évekre van szüksége a sikerhez. Egy nagyobb csapattal való szoros együtt működés talán segíthetne rajtuk.

A Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul nem biztos benne, hogy az istálló vezetősége bármit is tehetett volna az első években tapasztalt kudarcok elkerülése érdekében. A Caterham - a Marussiával és az azóta megszűnt HRT-vel együtt – 2010-ben debütált a Forma-1-ben, de az elmúlt négy szezon alatt egyetlen pontot sem sikerült szerezniük, és a középmezőny csapataival sem tudják felvenni a harcot.

Abiteboul szerint manapság nagyon nehéz dolga van egy új istállónak, ezért nem csoda, hogy a 2010-ben debütált csapatoknak eddig garantált helyük volt a mezőny végén. „Nehéz megmondani, hogy végezhettünk-e volna ennél jobb munkát” – mondta az Autosportnak. „Talán akkor jutottunk volna előnyhöz, ha rendesen együtt tudnánk működni az egyik élcsapattal. Ez valószínűleg azonnali javulást eredményezett volna a teljesítményünkben.”

A Caterham idén utolsóként végzett a bajnokságban Forrás: Caterham

„Helyet kellett találnunk a csapatunknak, majd nulláról indulva össze kellett szedni a mostani 350 emberünket. Már az is rengeteg időt vesz igénybe, ha egy alakulatnál átszervezések történnek – képzelhetik, milyen az, ha nulláról kell indulnunk” – magyarázta a francia. „Mindennek össze kell állnia, az üzleti ügyekkel párhuzamosan pedig elég versenyképesnek kellene lennünk ahhoz, hogy olyan vállalatok ellen versenyezzünk, mint a Williams, amely 35 éve fektet pénzt ebbe a sportágba.”

Abiteboul szerint legfeljebb annyit róhatnak fel a Caterhamnek, hogy az elmúlt években nem sikerült közelebb kerülniük a többi csapathoz, de ezt is „óriási feladatnak” tartja. . A francia rámutatott, hogy a jelenlegi istállók nagy többsége az elődjei révén komoly múltra tekinthet vissza.

„A Red Bullnak is időre volt szüksége ahhoz, hogy sikeres legyen, pedig ők a Jaguarból indultak ki” – mondta. „A Lotus fantasztikus csapat, ezt nem lehet tagadni, de ők is Toleman és a Benetton utódjaként kezdték. A Sauber a BMW-vel lépett kapcsolatba. Láthatjuk, hogy az eredményesebb csapatok azért versenyképesek, mert már megszilárdították a helyüket, és üzleti szempontból is megfelelően irányítják őket. Nekünk is erre kell törekednünk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!