Vágólapra másolva!
A két Ferrari mellett az a Kovalainen is szenvedett az austini rajtnál, akitől éppen a rutinja miatt vártak többet a Lotusnál. Grosjean az év végére a rajtok tekintetében is összeállt: nem csak magának, hanem Hamiltonnak is nyert egy helyet az első kanyarban.

Nagyon úgy néz ki, hogy az év végére Sebastian Vettel érinthetetlen lett a versenyeken. Nagyjából az első kanyarig kell izgulnia, már ha ez a kifejezés nem túlzó, de ha véletlenül kicsit gyengébben indul, akkor is azonnal visszaszerzi a vezető helyet. Mark Webber az USA Nagydíjon is egy hajszálnyival jobban lódult meg, ami a pálya koszosabb oldaláról nem rossz eredmény. Valós esélye azonban nem volt támadni a csapattársát, így beszorult mellé a bal oldalra. Pont ez nyitotta meg a kaput Romain Grosjean előtt, aki helyesen ismerte fel, hogy ha Vettel mögé, a jobb oldalra húzódik, akkor ott rövidebbet tud majd fékezni, ráadásul egy szűkebb ívre kényszerítheti Webbert. Ez olyannyira jól sikerült neki, hogy nem csak magának biztosította be a második helyet, hanem egyúttal Lewis Hamiltonnak is kiharcolta a harmadikat.

Webbernek ugyanis végig annyira szűken kellett tartania az autóját, hogy onnan akarata ellenére sem sikerült megfelelően kigyorsítania, így a Grosjean mozgását lemásoló Hamiltonnak csak élnie kellett a tálcán felkínált lehetőséggel. Ő egyébként nagyon eltalálta a rajtot, ezért már az első pillanattól nem volt kétséges, hogy sikerrel támadhatja Nico Hülkenberget. Csakhogy a német beállt az óvatoskodó Webber mögé, ezzel elbukta a helyét, Hamilton pedig a vártnál is előrébb érkezhetett meg.

A rajtnál Webber azonnal kényszerpályára került Forrás: AFP

Bár nem ezt szoktuk meg tőle, Fernando Alonso ezen a hétvégén egyszerűen rosszul startolt. Még a közismerten jó rajtolási képességű Ferrari sem tudott ezen segíteni, így az első féktávon saját fegyverével verték meg. Sergio Pérez jött, látott és győzött: a külső oldalon, az ideális féktávon rövidebbet fékezve kívülről Alonso elé fordult. Mondjuk túlzottan erőlködnie sem kellett, mert már a féktáv előtt a spanyol mellett volt. Sőt, ha a kigyorsítását nem rontja el, akkor még arra is esélye lett volna, hogy Hülkenberget támadja. Az első kanyarban ugyanis megérkezett a Sauber mellé, de a kijáratot kicsit túl szélesre vette, valamit a kelleténél nagyobb gázadás miatt elcsúszkálta az esélyét.

Nem hozott szerencsét a páros oszlop az Alonso mögött induló Heikki Kovalainennek sem, pedig a Kimi Räikkönen helyére beugró finn egészen normálisan indult, az egyenes nagy részében tartani tudta fiatal honfitársát, Valtteri Bottast. A féktáv előtt azonban nagyon megijedt, hogy belülről támadni fogják, ezért túl korán húzott ki balra, és egyúttal elkezdett fékezni is. Ez lett a veszte, ugyanis kívül hatalmas helyet hagyott, ráadásul ott később is elég lett volna lassítani. Ezt az egyébként is jól startoló Paul di Resta tökéletesen használta ki, sőt Kovalainen ezzel a manőverrel nagyon magára húzta Daniel Ricciardót és Nico Rosberget is. A nagy pechje az volt, hogy a hátsó egyenesre sem sikerült leráznia a többieket, így ott egyszerre kapta meg a nyakába Ricciardót és Rosberget. Ott szintén inkább a belső oldalt választotta, így végül ezt a csatát is elvesztette. Négy helyet bukott fél kör alatt. Bizonyára nem erre gondoltak a Lotusnál, amikor a rutinjára hivatkozva szerződtették, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy berozsdásodott versenyzőnek a rajt idegfeszítő pillanataiban a legnehezebb felvennie a ritmust.

Az első kanyar után is nagy helyezkedés ment, Kovalainent bedarálták Forrás: AFP

Talán egy embert érdemes még kiemelni, akiről idén nagyjából minden futamon lehetett beszélni. Felipe Massáról van szó. Ő rengeteg kiváló rajtjával már kivívta magának az év rajtvilágbajnoka tiszteletbeli címét, de most nagyon nem élt. A hétvégi szenvedését hűen mutatja, hogy hiába rajtolt Jean-Eric Vergne és Jenson Button elől, a pálya tiszta oldaláról, mindketten megelőzték. Bár jól indult, a szokásos magabiztosságának töredékét sem lehetett látni a helyezkedésében és féktávjában, sőt utána is csak szenvedett. Eltűnt a süllyesztőben, így a Ferrari az év végére még azt rendkívül jó elsőkörös teljesítményét is elvesztette, amelyre eddig okkal lehettek büszkék.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!