Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíjon a Ferrari és a Mercedes is megdöntötte a Red Bull korábbi 2,05 másodperces rekordját a kerékcserében. A Ferrari egy tizedet javított a csúcson, de a Mercedes a gyakorlások során már 1,68 másodpercig is lement.

A technika fejlődésével együtt folyamatosan gyorsulnak a csapatok kerékcseréi a versenyeken, és a McLaren 2012-ben felállított 2,31 másodperces csúcsát idén már többen is átadták a múltnak. A Red Bull a Malajziai Nagydíjon 2,05 másodperc alatt végzett Mark Webber autóján a teendőkkel az egyik kiállásnál, a Japán Nagydíjon pedig két másik csapat szerelői még ennél is fürgébbek voltak: a Mercedes kétszer bonyolított le 2,02 másodperces kerékcserét Nico Rosberggel, míg a Ferrari 1,95 másodperces bokszkiállásról számolt be Fernando Alonsóval.

A Ferrari nem verte nagydobra ezt, s bár Diego Ioverno, a csapat műveleti igazgatója "remeknek" nevezte az 1,95 másodperces kiállást, azt mondta, "tíz 2,5 másodperc alatti kiállás többet ér."

Fernando Alonso egyik bokszkiállása a Japán Nagydíjon Forrás: Ferrari

A csapatok a telemetria segítségével határozzák meg egy kiállás pontos időtartamát, méghozzá az autó álló helyzetben töltött idejét nézve. A rekord éppen ezért nem hivatalos, de a Mercedesnél rákontráztak a Ferrari teljesítményére, azt állítva, hogy egy kisebb technikai akadály nélkül Rosberg leggyorsabb kiállása Alonsóénál is jobb lett volna.

"A légkulcsok szabad jelzése után túl lassan ereszkedett le az autó az emelőről. Ha rendesen működött volna a rendszer, 1,93 másodperc alatt sikerült volna a kiállás" - idézte a Mercedes csapatmenedzserét, Ron Meadows-t az Auto Motor und Sport. A szakember hozzátette, hogy a gyakorlások során a szerelőik már 1,68 másodperces kerékcserére is képesek voltak.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!